အိမ္တြင္းနတ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မွတ္ခ်က္
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အိမ္တြင္းနတ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး စာဖတ္ပရိသတ္ တစ္ဦးက ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ေမးလာပါတယ္။
"တပည့္ေတာ္ ႐ိုေသစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက အိမ္တြင္းအုန္းကို အိမ္မွာတင္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ အေမက ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္ အိမ္တြင္းမထားေတာ့ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ အခုဘုရားစင္တစ္ခုပဲ ရွိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ေယာကၡမက သူ႔တို႔သားက သားအႀကီးဆံုးမို႔ အိမ္တြင္းကိုးကြယ္ရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေယာကၡမေတြက ၫြန္ခ်ဳပ္တို႔ ဆရာဝန္တို႔ပါ။ သူတို႔က ပညာတတ္ေတြပါ။
ဒါေပမဲ့ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္မဟုတ္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ကို အတင္းတိုက္တြန္းပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ကလည္း ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ပါတယ္။ နတ္စင္ကိုအိမ္မွာမထားခ်င္ပါဘုရား။ နတ္စင္မထားသင့္တဲ့အေၾကာင္းေလး Facebook မွာ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးေပးေတာ္မူပါ လားလို႔ အသနားခံ၍ ေတာင္းပန္ေလွ်က္ထားပါသည္။ တပည့္ေတာ္အျပင္ တျခားသူေတြကိုလည္း သိေစခ်င္လို႔ပါဘုရား။"
ဟုတ္ပါတယ္။ အိမ္တြင္းနတ္၊ အိမ္တြင္းအုန္းဆြဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းကိုယ္တုိင္လည္း မိဘေတြအိမ္မွာ အေတာ္ျပန္ျဖဳတ္ယူရပါတယ္။ အရင္တုန္းကတည္းက ဆြဲခဲ့တဲ့ မိ႐ုိးဖလာ ပူေဇာ္ပသမႈကို ဖယ္ဖုိ႔ဆုိေတာ့ အခ်ိန္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ပထမျဖဳတ္မယ္လို႔ စဥ္းစားခ်ိန္မွာ ခမည္းေတာ္ႀကီးက က်န္းမာေရးေဖာက္ျပီး အေရးေပၚ ေရာက္လာလုိ႔ မျဖဳတ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အိမ္တြင္းနတ္အုန္းဖယ္တာနဲ႔ ႀကဳံရင္ ဒါျဖဳတ္လုိ႔ဆုိတဲ့ အစြဲေတြ ဝင္သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခါ ျဖဳတ္မယ္ဆုိေတာ့လည္း ညီမတစ္ေယာက္က ဆုိင္ကယ္ေမွာက္ၿပီး ေျခက်ိဳးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ နတ္အုန္းျဖဳတ္တာနဲ႔ႀကံဳရင္ ဒါေၾကာင့္ဆုိတာမ်ိဳး အစြဲေတြျဖစ္မွာ အမွန္ပါ။ အိမ္မွာ ဘယ္သူဘာမွ မျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က်မွ နတ္အုန္းဖယ္ခဲ့တာ ခုေတာ့ အိမ္မွာ အိမ္တြင္းနတ္နဲ႔ အိမ္တြင္းအုန္းဆြဲတာေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အိမ္တြင္းအုန္းဖယ္လုိက္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူဘာျဖစ္လဲဆုိေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ျဖစ္ဖုိ႔ကံပါလာရင္ေတာ့ အိမ္တြင္းနတ္အုန္းဆြဲဆြဲ မဆြဲဆြဲ ျဖစ္မွာပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာက မိ႐ုိးဖလာ ယုံၾကည္မႈေတြရဲ႕ အစြဲအလန္းေတြဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ အရေတာ့ အားေပးစရာ မရွိပါဘူး။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈဟာ "ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္မႈ"သက္သက္ဆုိရင္ လုံေလာက္ပါၿပီ။ က်န္တဲ့အယူဝါဒေတြဆုိတာဟာ မွန္ကန္တဲ့ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ကိုးကြယ္ျခင္းနဲ႔ ပူေဇာ္ပသျခင္းဆုိတာမ်ိဳးကို ခြဲျခားထားတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ရဲ႕ ကိုးကြယ္မႈဟာ ရတနာသုံးပါးပါပဲ။ ပူေဇာ္ပသတာကေတာ့ မိ႐ုိးဖလာသေဘာမ်ိဳး လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ ပူေဇာ္ပသရမွာကုိ ကုိးကြယ္တဲ့အဆင့္ေရာက္သြားတာမ်ိဳး၊ ကိုးကြယ္ရာ ရတနာသုံးပါးကို ပူေဇာ္ပသ႐ုံေလာက္ ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးကေတာ့ လမ္းလြဲသြားေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသခ်ာတာကေတာ့ အိမ္တြင္းနတ္အုန္းမဆြဲတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ ျဖစ္လာခဲ့ရင္လည္း ဒါဟာ တုိက္ဆုိင္မႈပါ။ ကုိယ့္ရဲ႕အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးခ်ိန္နဲ႔ အခါအခြင့္သင့္မႈေၾကာင့္ပဲ ေကာင္းတာဆုိးတာ ျဖစ္လာတတ္တာပါ။ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ ေက်ာင္းေစာင့္နတ္ စတာေတြ မရွိဘူးမဟုတ္ဘူး။ ရွိပါတယ္။ ရွိတယ္ဆုိတဲ့အတြက္ တခမ္းတနား ကိုးကြယ္ထားဖုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီနတ္ေတြ ကိုယ္တုိင္လည္း ဒီလုိခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ ကိုးကြယ္တာထက္ သူတုိ႔ကို ေမတၱာပို႔ေပး၊ ျပဳသမွ် ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေဝေပးတာမ်ိဳးကို လုိလားတာျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အိမ္ေစာင့္နတ္ဆုိတာ အိမ္ရွိလုိ႔ေရာက္လာတာ၊ ေက်ာင္းေစာင့္နတ္ဆုိတာ ေက်ာင္းရွိလုိ႔ ေရာက္လာတာပါ။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က အမွီျပဳေနရတဲ့ဘဝဆုိေတာ့ သူမ်ားကုိ မစဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွေပဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈကို ရခ်င္ရင္ ခုနေျပာခဲ့သလုိ၊ ေမတၱာပုိ႔၊ အမွ်ေဝေပးေပါ့။ ဒီေလာက္ လုပ္ေပးရင္ကုိ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ အိမ္တြင္းနတ္ စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကုိယ့္ဘက္က လုပ္ေဆာင္ေပးခ်က္ဟာ လုံေလာက္သြားပါျပီ။ သူတုိ႔ဆႏၵနဲ႔လည္း တစ္ထပ္တည္း က်သြားပါျပီေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ အိမ္တြင္းအုန္းဆြဲျခင္း၊ မဆြဲျခင္းဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္အတြက္ အဓိကက်တဲ့ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈ မဟုတ္တဲ့အတြက္ မဆြဲလည္း ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးထက္ပိုၿပီး ယုံၾကည္ကိုးကြယ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ မိ႐ုိးဖလာ ပူေဇာ္ပသတဲ့ အေနနဲ႔ နတ္အုန္းခ်ိတ္ဆြဲတာဆုိရင္လည္း အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ အေရးႀကီးဆုံးက ကိုးကြယ္ရာနဲ႔ ပူေဇာ္ပသရာ ကြဲျပားစြာ ခြဲျခားတတ္ဖုိ႔နဲ႔ ပူေဇာ္ပသတာေတြကို ပယ္စြန္႔ျပီး ရတနာသုံးပါး ကံကံ၏အက်ိဳး သက္သက္ကိုသာ အသက္နဲ႔အမွ် ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဗုဒၶအလုိက် ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ မဟုတ္လား။
ေမတၱာျဖင့္
မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ
0 comments:
Post a Comment