Saturday, April 30, 2016

တတိယအႀကိမ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္႐ွင္းတမ္း

တတိယအႀကိမ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္႐ွင္းတမ္း
❆ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ❆
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွ နားမလည္ရင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱျမင္ဖို႔ေဝးစြ အတၱဒိ႒ိေခၚတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳတ္ဘူးမွတ္ပါ။ ျပဳတ္မယ္ထင္တယ္လို႔ သံသယမ႐ွိနဲ႔.. ျဖဳတ္လို႔ကို မရတာ။ ဒီဒိ႒ိႀကီး ကပ္ေနလ်က္နဲ႔ အားထုတ္ေနရင္ ကုသိုလ္ေတာ့ရမယ္၊ နိဗၺာန္ေတာ့ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ တထစ္ခ်ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ။
ခႏၶာျဖစ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း နားလည္ထားမွ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱရယ္လို႔ လုပ္ပါ။ ဒါမွ ျမန္ျမန္ခရီးေရာက္မယ္။ ဒီလိုမွ နားလည္ထားျခင္းမ႐ွိဘဲ ရမ္းက်င့္၊ မွန္းက်င့္၊ အကန္းက်င့္ က်င့္ေနလို႔ကေတာ့ "ပိုးသာကုန္ ေမာင္ပံု ေစာင္းမတတ္"ဆိုသလို အားထုတ္ေပမယ့္ ထိထိမိမိ ပညာသိႏွင့္ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအခါမွာ ကိုယ္လိုခ်င္တာက နိဗၺာန္၊ ရလာတာက ကုသိုလ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ဝိုင္းကိုၾကည့္ပါ ဓမၼမိတ္ေဆြ။
စာလံုးအႀကီးနဲ႔ေရးထားတဲ့ အဝိဇၨာဆိုတာ ေတြ႔ရမယ္။ အဝိဇၨာဆိုတာ သတၱဝါေတြရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းအစပဲ။ သတၱဝါဘယ္ကစသလဲေမးရင္ အဝိဇၨာဆိုတဲ့ သစၥာေလးပါးကို မသိျခင္းကစတယ္လို႔ ရဲရဲသာေျဖလိုက္။ သစၥာေလးပါးကိုမသိေလေတာ့ လႉဒါန္းေပးကမ္းၿပီး ေကာင္းမႈျပဳေပမယ့္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာေတြကို ဆုေတာင္းၾကေတာ့ ဒီခ်မ္းသာအားလံုးဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နဲ႔ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဒုကၡသစၥာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာဆိုေတာ့ သခၤါရဆိုတာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေတြပဲ။ ဒီကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္မွန္သမွ်ဟာ သမုဒယသစၥာေတြပဲ။ ဒီသမုဒယလုပ္ေနရင္ ဒုကၡသစၥာပဲ အမွန္ရမယ္မွတ္ပါ။
ဟိုးအတိတ္က အဝိဇၨာသခၤါရေၾကာင့္ အခုဘဝ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတဲ့ ပစၥဳန္ပၸန္ဒုကၡသစၥာကို ရလာတာပဲ။ ဒီအဂၤါငါးပါးဟာ ခႏၶာငါးပါးပဲ။ ခႏၶာငါးပါးစလံုး ဒုကၡသစၥာခ်ည္းပဲမွတ္ပါ။ လိုခ်င္တာက နိဗၺာန္၊ လုပ္ေနတာက သမုဒယ၊ ရလာတာက ဒုကၡ။ လိုခ်င္တာက ခ်မ္းသာ၊ ရလာတာက ဆင္းရဲ၊ ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲဘဝနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ အစျပဳလိုက္နဲ႔ သံသရာရဟတ္ တဖန္လည္ၾကရဦးမယ္။ အဲ့ဒါ သစၥာမသိျခင္းပဲ။ ခ်မ္းသာ ရေနသလား၊ ဆင္းရဲ ရေနသလား ဟုတ္,မဟုတ္ သိခ်င္ရင္ ခႏၶာကို စစ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ထိုင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ထိုင္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာက ေညာင္းလာမယ္။ ကိုက္ခဲလာမယ္။ ေအာင့္လာမယ္။ ပူလာမယ္။ ယားလာမယ္။ ေတာင့္တင္းလာမယ္။ ဒီသေဘာအားလံုးဟာ ဘာမ်ားခ်မ္းသာသလဲ၊ ဆင္းရဲသက္သက္ပဲဆိုတာ စိစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ထင္႐ွားသိသာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဒုကၡကို ငါတပ္လိုက္ေတာ့ ပိုးဆိုးသြားေရာ... ငါ့ေျခေထာက္နာတယ္၊ ငါ့ခါးနာတယ္၊ ငါ့ရင္ပူတယ္၊ ငါ့ေက်ာေအာင့္တယ္ဆိုတဲ့ ငါတစ္လံုးဝင္႐ႈပ္လိုက္ေတာ့ ငါေနာက္ကေန ေဒါမနႆဝင္လိုက္ေတာ့ ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးသြားေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘယ္အနားက နာနာ၊ ေအာင့္ေအာင့္၊ ကိုက္ကိုက္ ငါမဟုတ္ဘူးလို႔သာ သိေနလိုက္ပါ။ ဓမၼသဘာဝအတိုင္း ႐ိုး႐ိုးေလးျဖစ္တဲ့ အ႐ွိသေဘာကို ဉာဏ္အသိႏွင့္ ၾကည့္ေနႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ခႏၶာရဲ႕ ဒုကၡသစၥာကို ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း သိျမင္လာႏို္င္ပါတယ္။ ခႏၶာရဲ႕သေဘာသဘာဝဟာ ျဖစ္ေနပ်က္ေနပါလားလို႔ အမွန္အတိုင္း သိျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီသေဘာမွာလည္း ေၾကာင္းက်ိဳးမကင္းဘဲ ျဖစ္ေနတာေတြ႔ရမယ္။ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ သခၤါရတရားတို႔က ျဖစ္ပ်က္ေနၾကလို႔ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာတို႔ဟာလည္း ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္လို႔ သိလာရင္ အနတၱဉာဏ္အျမင္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအနတၱဉာဏ္အျမင္ျဖစ္လာရင္ အေၾကာင္းအနတၱမို႔ အက်ိဳးလည္း အနတၱျဖစ္တယ္။ မရခ်င္၊ မလိုခ်င္တဲ့ဒုကၡႀကီးကို ရေနတယ္ဆိုတာဟာလည္း အနတၱျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုသာ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း တစ္ခ်က္ျမင္သြားတာနဲ႔ မျမဲျခင္းတရားေတြကို သိပ္ၿပီး မတုန္မလႈပ္ေတာ့သလို ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာလည္း မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ကို နားလည္လိုက္ရင္ အရာရာဟာ ဓမၼသဘာဝအတိုင္းပါပဲ။
ဆက္ပါဦးမည္
Yarzar

facebook သို ့ 

0 comments:

Post a Comment