Saturday, April 30, 2016

ျမတ္ဗုဒၶ မေျဖခဲ့ေသာ အေမးပုစၧာ(၁၄)ခ်က္

ျမတ္ဗုဒၶ မေျဖခဲ့ေသာ အေမးပုစၧာ(၁၄)ခ်က္
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
အေျခအျမစ္မ႐ွိ၊ အေၾကာင္းမ႐ွိ၊ အက်ိဳးမ႐ွိ၊ အခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္ေသာ အေမးပုစၧာမ်ားကို ျမတ္ဗုဒၶ မေျဖခဲ့သည့္အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕ကိတၳိဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ အယူဝါဒအားျဖင့္ မတူသူမ်ားက ျမတ္ဗုဒၶသည္ မေျဖႏိုင္၍(တစ္နည္း)မသိ၍ဟု ဝါဒျဖန္႔ခဲ့ၾက၏။ ထို အေျခအျမစ္မ႐ွိေသာ အေမးပုစၧာ(၁၄)ခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။
၁။(က) ကမၻာႀကီးသည္ အစဥ္တည္ျမဲသေလာ။
(ခ) မတည္ျမဲဘဲ ပ်က္စီးသြားသေလာ။
(ဂ) တည္လည္းတည္ျမဲ၊ ပ်က္စီးလည္း ပ်က္စီးသေလာ။
(ဃ) မတည္လည္း မတည္ျမဲ၊ မပ်က္စီးလည္း မပ်က္စီးသေလာ။
၂။(က) ကမၻာႀကီးသည္ ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္ သက္တမ္း႐ွိသေလာ။
(ခ) ကမၻာႀကီးသည္ ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္ သက္တမ္းမ႐ွိသေလာ။
(ဂ) ကမၻာႀကီးသည္ ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္ သက္တမ္းလည္း႐ွိ၊ မ႐ွိလည္း မ႐ွိသေလာ။
(ဃ) ကမၻာႀကီးသည္ ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္ သက္တမ္း႐ွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ႐ွိသည္လည္း မဟုတ္သေလာ။
၃။(က) ဗုဒၶသည္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးသည့္ အျခားကာလ၌ ႐ွိေသးသေလာ။
(ခ) မ႐ွိေတာ့ၿပီေလာ။
(ဂ) ႐ွိလည္း႐ွိ၊ မ႐ွိလည္း မ႐ွိၿပီေလာ။
(ဃ) ႐ွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ႐ွိသည္လည္း မဟုတ္သေလာ။
၄။(က) အသက္ႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ဟူေသာ တရားႏွစ္ပါးသည္ အတူတူပင္ေလာ။
(ခ) ၄င္းတရားႏွစ္ပါးသည္ တကြဲတျပားစီေလာ။
ထိုသို႔ေသာ အေျဖမ်ိဳးကို ေမးသူအေနျဖင့္ သိေသာ္ျငားလည္း အက်ိဳးမဲ့သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေျဖၾကားျခင္းမ႐ွိခဲ့ေပ။ ထိုအေျဖကိုသိရလို႔ ေကာင္းရာသုဂတိကို မေရာက္ႏိုင္သလို၊ ကိေလသာအာသေဝါတရားလည္း မကုန္ခမ္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
ဥပမာတစ္ခု ေဆာင္ျပရပါမူ..... အဆိပ္လူးျမႇား မွန္ထားသည့္ လူတစ္ေယာက္ကို သမားေတာ္တစ္ေယာက္က ေဆးကုသေပးမည္ျပဳရာတြင္ ေဆးဝါးအကုအသမခံမီ ျမႇားမွန္ထားသူက " ကြၽန္ုပ္အား ဤျမႇားႏွင့္ ပစ္လိုက္ေသာသူသည္ မူးမ်ိဳးမတ္ႏြယ္ထဲမွေလာ။ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ထဲမွေလာ။ ေက်းကြၽန္လူတန္းစားထဲမွေလာ။ ထိုသူ မည္သူမည္ဝါနည္း။ မည္သူ႔မ်ိဳး႐ိုးထဲမွနည္း။ အရပ္ျမင့္သေလာ။ အရပ္နိမ့္သေလာ" စသည့္ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကို သိရမွသာလွ်င္ ေဆးကုခံမည္ဟု ေျပာေနေသာ အဆိပ္လူးျမႇား မွန္ထားသူႏွင့္တူဘိ၏။ ထိုသို႔ အေျခအျမစ္မ႐ွိေသာ ေမးခြန္းေမးရင္းႏွင့္သာ ထိုသူသည္ ျမႇားဆိပ္တက္ကာ ေသဆံုးရလတံ့။ ေရာဂါအတြက္ မပူပန္ဘဲ အက်ိဳးမဲ့တရားကိုသာ ပူပန္ေနသူအတြက္ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ အခ်ည္းအႏွီးစကားကို အဘယ္ေသာအခါမွ် မဆိုမမိန္႔ၾကားပါ။ မွန္ေသာစကား ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အခ်ိန္အခါမသင့္လွ်င္ ဆိတ္ဆိတ္သာ ေနဘိ၏။
(မဇၩိမနိကာယ္မွ မွီျငမ္း၍ေရးသည္)
Yarzar
facebook 

0 comments:

Post a Comment