ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္႐ွင္းျခင္း
❆ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ❆
တို႔တေတြဟာ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ကိုယ္မသိခဲ့ၾကလို႔ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စားခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုလည္း ႏွေျမာရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ၾကဘူး။ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ ေဟာ..... အခုဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ခႏၶာရေၾကာင္းတရားကို သိခြင့္ရလိုက္ပါၿပီ။ ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္ၿပီးေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေလ့လာေနျခင္းဟာ မိမိအေၾကာင္းကို ေလ့လာေနျခင္းပဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ (၄)ကြက္႐ွိပါတယ္။ ေလးကြက္ထဲက ပထမအကြက္ျဖစ္တဲ့ အတိတ္အကြက္ကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ စာမွာေတာ့ အဝိဇၨာႏွင့္ သခၤါရရယ္လို႔ စာလံုးႏွစ္လံုးေတြ႔ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီစာလံုးႏွစ္လံုးကို ခႏၶာႏွင့့္ဆက္စပ္ၿပီး နားလည္လို႔ရတာက အရင္ဘဝတုန္းက တို႔တေတြဟာ မသိျခင္းဆိုတဲ့အဝိဇၨာ လႊမ္းမိုးမႈကိုခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ သခၤါရဆိုတဲ့ ထင္ရာျမင္ရာေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုလုပ္ခဲ့မိလို႔ပဲ အခုလက္႐ွိခႏၶာကို ရ႐ွိလာၾကတယ္။ အခုလက္႐ွိခႏၶာက ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတဲ့ ပစၥဳန္ပၸန္အက်ိဳး(၅)ပါးကို ရလာျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ ဒီတရား(၅)ပါးဟာ အတိတ္က အဝိဇၨာ၊ သခၤါရေၾကာင့္ပဲဆိုတာ သိရမယ္။
အတိတ္က မသိျခင္းအဝိဇၨာႏွင့္ သခၤါရဆိုတာ ဒီဘဝအထိ လိုက္ပါလာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔အေၾကာင္းခံၿပီး ဒီဘဝျဖစ္လာၾကတယ္ဆိုတာ ထင္႐ွားပါတယ္။ ျဖစ္လာတာက ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ကေလး၊ လူႀကီး၊ အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳဆိုတာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼျဖစ္စဥ္တန္းႀကီး ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီး႐ွင္းပါတယ္။ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ အ႐ွိဘဝႏွင့္ အခုဘဝဆိုတာ ငါေတြ၊ သူတစ္ပါးေတြမဟုတ္ဘဲ ဓမၼသေဘာေဆာင္လို႔ ဓမၼသေဘာ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္ဆိုတာ သံသယဝင္စရာမလိုဘဲ ဝိစိကိစၧာ ကင္းစင္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဆက္ၿပီး ဓမၼဆိုတဲ့သေဘာကို ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ဝိဉာဏ္ဆိုတဲ့ ဓမၼဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္၊ နာမ္႐ုပ္ဆိုတဲ့ ဓမၼဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္၊ သဠာယတနဆိုတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ဆိုတာတို႔ဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္ပဲ။ ဒီျဖစ္ပ်က္ေနၾကတဲ့ ဓမၼအစုဟာ ဒုကၡသစၥာသက္သက္ပဲ။ ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡရယ္လို႔ သိလိုက္တယ္ဆိုရင္ ဒီဓမၼျဖစ္စဥ္ဟာ ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္စဲသြားပါတယ္။ ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ မသိလိုက္ရင္ေတာ့ တတိယအကြက္မွာ႐ွိတဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သားရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ သမီးရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ လင္ရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ မယားရဲ႕အေပၚမွာခင္တြယ္၊ ဥစၥာပစၥည္းရဲ႕အေပၚမွာ တပ္မက္ဆိုတဲ့ ဓမၼသေဘာေတြ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာရင္ စြဲလန္းျခင္းဆိုတဲ့ ဥပါဒါန္ဟာ ျဖစ္လာပါတယ္။ဒီခင္တြယ္စြဲလန္းျခင္း ဥပါဒါန္ဆိုတာ ျဖစ္လာေလေတာ့ ကံကေန ငါ့သားစားဖို႔ ငါ့သမီးစားဖို႔ ငါ့လင္စားဖို႔ ငါးမယားစားဖို႔ စီးပြား႐ွာဖို႔ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ ကံျပဳတာပဲ။
ဟုတ္မဟုတ္သိရေအာင္ ေန႔စဥ္ဘဝကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒီလိုလုပ္ေနၾကတဲ့အရာအားလံုးဟာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြမ်ားေအာင္ လုပ္ေနျခင္းပဲဆိုရင္ ပိုၿပီးမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလုပ္တာေတြ ဘယ္အထိေအာင္ လုပ္ၾကမလဲဆိုရင္ ေသတဲ့အထိ ဒီလိုလုပ္သြားၾကတာပဲ။ ဟုတ္မဟုတ္သိရေအာင္ ေသသြားသူေတြကို အကဲျဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဒီကံေတြလုပ္ရင္း ေသခဲ့ၾကေတာ့ ေနာက္ဘဝမွာလည္း ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ၊ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုၿပီး ဒီဘက္ဘဝလို အကုန္ျပန္ရတာပဲ။ ရေတာ့ဘာျဖစ္သလဲဆိုရင္ ဝိပါကဝဋ္(၈)ပါး အကုန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပါကဝဋ္(၈)ပါးဆိုတာ ပထမပိုင္းမွာေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ၊ ဥပပတၱိ ဒီ(၈)ပါးပါပဲ။ ဥပပတၱိဆိုတာ ဇာတိပါပဲ။ ဒီသေဘာဟာ မေနႏိုင္လို႔ လုပ္ခဲ့သမွ်အေၾကာင္းရဲ႕ ဒုကၡပဲ ျဖစ္ရပါတယ္။ ပစၥဳန္ပၸန္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အနာဂတ္ဆိုတဲ့အက်ိဳး ျဖစ္လာရပါတယ္။
တတိယပိုင္း ဆက္ပါဦးမည္
Yarzar
facebook သို ့
❆ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ❆
တို႔တေတြဟာ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ကိုယ္မသိခဲ့ၾကလို႔ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စားခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုလည္း ႏွေျမာရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ၾကဘူး။ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ ေဟာ..... အခုဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ခႏၶာရေၾကာင္းတရားကို သိခြင့္ရလိုက္ပါၿပီ။ ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္ၿပီးေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ေလ့လာေနျခင္းဟာ မိမိအေၾကာင္းကို ေလ့လာေနျခင္းပဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ (၄)ကြက္႐ွိပါတယ္။ ေလးကြက္ထဲက ပထမအကြက္ျဖစ္တဲ့ အတိတ္အကြက္ကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ စာမွာေတာ့ အဝိဇၨာႏွင့္ သခၤါရရယ္လို႔ စာလံုးႏွစ္လံုးေတြ႔ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီစာလံုးႏွစ္လံုးကို ခႏၶာႏွင့့္ဆက္စပ္ၿပီး နားလည္လို႔ရတာက အရင္ဘဝတုန္းက တို႔တေတြဟာ မသိျခင္းဆိုတဲ့အဝိဇၨာ လႊမ္းမိုးမႈကိုခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ သခၤါရဆိုတဲ့ ထင္ရာျမင္ရာေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုလုပ္ခဲ့မိလို႔ပဲ အခုလက္႐ွိခႏၶာကို ရ႐ွိလာၾကတယ္။ အခုလက္႐ွိခႏၶာက ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတဲ့ ပစၥဳန္ပၸန္အက်ိဳး(၅)ပါးကို ရလာျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ ဒီတရား(၅)ပါးဟာ အတိတ္က အဝိဇၨာ၊ သခၤါရေၾကာင့္ပဲဆိုတာ သိရမယ္။
အတိတ္က မသိျခင္းအဝိဇၨာႏွင့္ သခၤါရဆိုတာ ဒီဘဝအထိ လိုက္ပါလာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔အေၾကာင္းခံၿပီး ဒီဘဝျဖစ္လာၾကတယ္ဆိုတာ ထင္႐ွားပါတယ္။ ျဖစ္လာတာက ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ကေလး၊ လူႀကီး၊ အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳဆိုတာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼျဖစ္စဥ္တန္းႀကီး ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီး႐ွင္းပါတယ္။ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ အ႐ွိဘဝႏွင့္ အခုဘဝဆိုတာ ငါေတြ၊ သူတစ္ပါးေတြမဟုတ္ဘဲ ဓမၼသေဘာေဆာင္လို႔ ဓမၼသေဘာ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္ဆိုတာ သံသယဝင္စရာမလိုဘဲ ဝိစိကိစၧာ ကင္းစင္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဆက္ၿပီး ဓမၼဆိုတဲ့သေဘာကို ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ဝိဉာဏ္ဆိုတဲ့ ဓမၼဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္၊ နာမ္႐ုပ္ဆိုတဲ့ ဓမၼဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္၊ သဠာယတနဆိုတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ဆိုတာတို႔ဟာလည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္ပဲ။ ဒီျဖစ္ပ်က္ေနၾကတဲ့ ဓမၼအစုဟာ ဒုကၡသစၥာသက္သက္ပဲ။ ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡရယ္လို႔ သိလိုက္တယ္ဆိုရင္ ဒီဓမၼျဖစ္စဥ္ဟာ ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္စဲသြားပါတယ္။ ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ မသိလိုက္ရင္ေတာ့ တတိယအကြက္မွာ႐ွိတဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သားရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ သမီးရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ လင္ရဲ႕အေပၚမွာႏွစ္သက္၊ မယားရဲ႕အေပၚမွာခင္တြယ္၊ ဥစၥာပစၥည္းရဲ႕အေပၚမွာ တပ္မက္ဆိုတဲ့ ဓမၼသေဘာေတြ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာရင္ စြဲလန္းျခင္းဆိုတဲ့ ဥပါဒါန္ဟာ ျဖစ္လာပါတယ္။ဒီခင္တြယ္စြဲလန္းျခင္း ဥပါဒါန္ဆိုတာ ျဖစ္လာေလေတာ့ ကံကေန ငါ့သားစားဖို႔ ငါ့သမီးစားဖို႔ ငါ့လင္စားဖို႔ ငါးမယားစားဖို႔ စီးပြား႐ွာဖို႔ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ ကံျပဳတာပဲ။
ဟုတ္မဟုတ္သိရေအာင္ ေန႔စဥ္ဘဝကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒီလိုလုပ္ေနၾကတဲ့အရာအားလံုးဟာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြမ်ားေအာင္ လုပ္ေနျခင္းပဲဆိုရင္ ပိုၿပီးမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလုပ္တာေတြ ဘယ္အထိေအာင္ လုပ္ၾကမလဲဆိုရင္ ေသတဲ့အထိ ဒီလိုလုပ္သြားၾကတာပဲ။ ဟုတ္မဟုတ္သိရေအာင္ ေသသြားသူေတြကို အကဲျဖတ္ၾကည့္ပါ။ ဒီကံေတြလုပ္ရင္း ေသခဲ့ၾကေတာ့ ေနာက္ဘဝမွာလည္း ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ၊ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုၿပီး ဒီဘက္ဘဝလို အကုန္ျပန္ရတာပဲ။ ရေတာ့ဘာျဖစ္သလဲဆိုရင္ ဝိပါကဝဋ္(၈)ပါး အကုန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပါကဝဋ္(၈)ပါးဆိုတာ ပထမပိုင္းမွာေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့ ဝိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ၊ ဥပပတၱိ ဒီ(၈)ပါးပါပဲ။ ဥပပတၱိဆိုတာ ဇာတိပါပဲ။ ဒီသေဘာဟာ မေနႏိုင္လို႔ လုပ္ခဲ့သမွ်အေၾကာင္းရဲ႕ ဒုကၡပဲ ျဖစ္ရပါတယ္။ ပစၥဳန္ပၸန္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အနာဂတ္ဆိုတဲ့အက်ိဳး ျဖစ္လာရပါတယ္။
တတိယပိုင္း ဆက္ပါဦးမည္
Yarzar
facebook သို ့
တတိယ ပိုင္းေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္
ReplyDelete