ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ႐ွင္းတမ္း
❆ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ❆
ေၾကာင္းက်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အဝိဇၨာမွ မခ်ဳပ္ေသးရင္ သခၤါရသေဘာဟာ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ မျဖစ္ဘဲကိုမေနပါဘူး။ ျဖစ္ကိုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုသိရမယ္။ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ဥေစၧဒဒိ႒ိဆိုတာ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ စြဲယူထားတဲ့ ဒိ႒ိကိုး။
သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝိဉာဏ္ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သခၤါရမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သခၤါရဟာ ဝိဉာဏ္အတြက္ အေထာက္အပံ့ေပးၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားပါၿပီ။ အခုျဖစ္ေနတာ ဝိဉာဏ္ပဲ၊ သခၤါရပညတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီလိုအက်ိဳးေတြျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဉာဏ္ထဲမွာ႐ွင္းေအာင္ သိလိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ သႆတဒိ႒ိလည္းစင္တယ္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိလည္း စင္သြားပါတယ္။ ဒီဒိ႒ိႏွစ္ပါးစင္ရင္ မဇၩိမပဋိပဒါျဖစ္တဲ့ အလယ္လမ္းေပၚ ေရာက္ပါၿပီ။
ဒီလို အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး ႐ွင္းေအာင္နားလည္ပါမွ ရဲရင့္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာႏိုင္တယ္။ မဂၢင္ရဲ႕အင္အားလည္း ပိုေကာင္းလာႏိုင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းဆိုတဲ့သေဘာဟာ အထည္ကိုယ္ျဒပ္နဲ႔ လိုက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱိပဲ လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္,မဟုတ္ဆိုတာ ခႏၶာဘက္ကို ဉာဏ္နဲ႔လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ပူတယ္ေအးတယ္, ေတာင့္တင္းတယ္, ကိုက္ခဲတယ္ဆိုတဲ့ ဒုကၡေဝဒနာေပၚလာတာကို စိစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာအေပၚပိုင္းက ေအာက္ပိုင္းၾကမ္းျပင္ အမာႀကီးေပၚကို ဖိထိုင္လိုက္ေတာ့ အေတြ႔အထိဆိုတဲ့ ဖႆသေဘာေၾကာင့္ ေဝဒနာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကိုၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ စိတ္ႏွင့္စိုက္ၿပီးၾကည့္လိုက္ပါ ဓမၼမိတ္ေဆြ။ ေဝဒနာဟာ ေပ်ာက္သြားမယ္၊ ေပ်ာက္သြားျခင္းဟာ ပ်က္သြားျခင္းပဲ။ ျဖစ္မႈသေဘာကိုသိလိုက္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ပ်က္မႈသေဘာေလးကိုသိလိုက္ရင္ ခိုင္တယ္ျမဲတယ္လို႔ ယူဆထားတဲ့ သႆတဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ျဖစ္မႈသေဘာထဲမွာလည္း ငါမပါ၊ ပ်က္မႈသေဘာထဲမွာလည္း ငါမပါတာသိရင္ ငါစြဲသူစြဲ, ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြ စြဲေနတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ စင္ပါၿပီ။ ဒီဒိ႒ိႀကီး(၃)ခု စင္မွသာ မဂၢင္လမ္းေပၚ ထိထိမိမိ ေရာက္ၿပီသာမွတ္ပါ။
ဒီဒိ႒ိႀကီးသံုးခုဆိုတာ အလိုလိုကြာသြားမယ့္အရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္မွပဲ ကြာႏိုင္ပါတယ္။ ဒိ႒ိခြာတဲ့ေနရာမွာ သိမႈႏွင့္အရင္ခြာရမယ္၊ ပြားမႈႏွင့္ခြာရမယ္၊ ပယ္မႈႏွင့္ခြာရမယ္ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိဟာ ဘယ္ကလာသလဲဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိရာကေန လာပါတယ္။ မသိဘူးဆိုတာ အဝိဇၨာပဲ။ အဝိဇၨာဆိုတာ ခႏၶာ့ဒုကၡကို မသိတာ(တနည္း)သစၥာေလးပါးကို မသိတာ။ ဒီလိုမသိေတာ့ သုခထင္ၿပီး သခၤါရေတြ ျပဳလုပ္တယ္။ ဒီသခၤါရျပဳျခင္းေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ အခုလက္႐ွိ ပစၥဳန္ပၸန္ခႏၶာကို ေျပာေနတာေနာ္။ အေမေမြးတဲ့ခႏၶာတို႔ မေန႔ကခႏၶာတို႔ဆိုတာ ပ်က္စီးသြားၿပီ။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တာနဲ႔ သခၤါရခ်ဳပ္တယ္။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တာနဲ႔ ခႏၶာငါးပါးေပၚၿပီပဲ။ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ။ ဒီငါးပါးရဲ႕ေနာက္က တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတဲ့ အနာဂတ္ဘဝျဖစ္ေၾကာင္း သံုးပါးဆိုတာ ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ အခုလက္႐ွိခႏၶာမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္(၈)မ်ိဳးထဲမွာ အဆံုးျဖစ္တာ ဝိဉာဏ္ပဲ (ဝိဉာဏ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶဝိဉာဏ္ကိုေျပာျခင္းသာ) အခုလက္႐ွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ဝိဉာဏ္က ပဝတၱိဝိဉာဏ္လို႔ေခၚတယ္။ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ စိတ္ပဲ၊ စိတ္နဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေနတာက ႐ုပ္ပဲ၊ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဆိုတာ မပါေတာ့ဘူး။ ဒါဆို သႆတဒိ႒ိစင္တယ္။ ဒိ႒ိဆိုတာ အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုနားလည္မွ ျပဳတ္တဲ့အမ်ိဳးပါ။
ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမ႐ွိဘူးလို႔ သိလိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီသေဘာဟာ ခႏၶာကို နားလည္လိုက္ျခင္းပဲ။ ခႏၶာလို႔ေျပာလိုက္ရင္ နာမ္႐ုပ္ဆိုတာ ျဖစ္ၿပီးသားပဲ။ ဒီနာမ္႐ုပ္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲဆိုတာ အေၾကာင္း႐ွာၾကည့္ရင္ သခၤါရေၾကာင့္ဆိုတာ ႐ွင္းတယ္။ သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ေပၚတယ္၊ ဝိဉာဏ္ေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္တယ္။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္တာနဲ႔ ဒီနာမ္႐ုပ္ေပၚလာျခင္းဟာ ဝိဉာဏ္က ေက်းဇူးျပဳလိုက္လို႔ပဲ။ ပဝတၱိဝိဉာဏ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶဝိဉာဏ္ႏွစ္ခုစလံုးဟာ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္၊ ခ်ဳပ္လည္းခ်ဳပ္တယ္လို႔ ဉာဏ္နဲ႔သိလိုက္တာနဲ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အလိုလိုကြာသြားပါတယ္။ တိုတိုေလး မွတ္ထားလိုက္ပါ... အျဖစ္ျမင္ရင္ သႆတဒိ႒ိစင္တယ္၊ အပ်က္ျမင္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္။ ဥပမာ... ဟင္းေကာင္းေကာင္းေလးနဲ႔ ထမင္းစားတယ္ဆိုပါစို႔၊ ဟင္းေကာင္းေလးနဲ႔ လွ်ာအၾကည္ဓာတ္ ေပါင္းလိုက္ခ်ိန္မွာ ဖႆဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဖႆေၾကာင့္ စားေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈဟာ ေဝဒနာပါပဲ။ စားလို႔ေကာင္းတာ ေဝဒနာ၊ ေနာက္ဆက္ၿပီး စားခ်င္တာက တဏွာ၊ ဒါဟာ "ဖႆပစၥယာ ေဝဒနာ၊ ေဝဒနာပစၥယာ တဏွာ"ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ စားေကာင္းလို႔ သုခေဝဒနာေပၚရင္ ေသာမနႆ၊ စားမေကာင္းလို႔ ဒုကၡေဝဒနာေပၚရင္ ေဒါမနႆဆိုၿပီး ဆက္သြားပါေသးတယ္။
ဒီခႏၶာျဖစ္စဥ္ေတြကို သတိနဲ႔မၾကည့္တတ္ရင္ သူျပဳသမွ် ႏုရမယ့္ဘဝပါ။ သတိနဲ႔ၾကည့္မွ သူျပဳသမွ် မခံရမွာ။ ဒီလိုႏွိပ္စက္ဒဏ္ မခံခ်င္ၾကဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ေပၚပ်က္စီးေနတဲ့ ဓမၼသေဘာကိုၾကည့္ၿပီး ငါမဟုတ္ဘူး၊ မျမဲဘူး၊ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ သဘာဝဓမၼသေဘာပဲလို႔ သိလိုက္ရင္ ဒါဟာ ဖႆ၊ ဖႆေၾကာင့္ ေဝဒနာေပၚတယ္၊ ေဝဒနာေၾကာင့္ သုခ(သို႔)ေဒါသေပၚတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ႐ွင္းေအာင္သိလိုက္ရင္ ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာသိတဲ့အတြက္ ဒိ႒ိျဖစ္ခြင့္ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ဒိ႒ိျဖစ္ခြင့္မ႐ွိရင္ တဏွာနဲ႔ ေဒါသကိုလည္း အလိုလိုပယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို႐ွင္း႐ွင္းသိမွ ဒိ႒ိစင္မည့္အေၾကာင္းေရးသားရင္း နိဂံုးကမၼ အဆံုးသတ္လိုက္ေလသည္။
Yarzar
facebook သို ့
❆ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ❆
ေၾကာင္းက်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အဝိဇၨာမွ မခ်ဳပ္ေသးရင္ သခၤါရသေဘာဟာ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ မျဖစ္ဘဲကိုမေနပါဘူး။ ျဖစ္ကိုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုသိရမယ္။ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ဥေစၧဒဒိ႒ိဆိုတာ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ စြဲယူထားတဲ့ ဒိ႒ိကိုး။
သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝိဉာဏ္ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သခၤါရမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သခၤါရဟာ ဝိဉာဏ္အတြက္ အေထာက္အပံ့ေပးၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားပါၿပီ။ အခုျဖစ္ေနတာ ဝိဉာဏ္ပဲ၊ သခၤါရပညတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီလိုအက်ိဳးေတြျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဉာဏ္ထဲမွာ႐ွင္းေအာင္ သိလိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ သႆတဒိ႒ိလည္းစင္တယ္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိလည္း စင္သြားပါတယ္။ ဒီဒိ႒ိႏွစ္ပါးစင္ရင္ မဇၩိမပဋိပဒါျဖစ္တဲ့ အလယ္လမ္းေပၚ ေရာက္ပါၿပီ။
ဒီလို အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး ႐ွင္းေအာင္နားလည္ပါမွ ရဲရင့္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာႏိုင္တယ္။ မဂၢင္ရဲ႕အင္အားလည္း ပိုေကာင္းလာႏိုင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းဆိုတဲ့သေဘာဟာ အထည္ကိုယ္ျဒပ္နဲ႔ လိုက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱိပဲ လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္,မဟုတ္ဆိုတာ ခႏၶာဘက္ကို ဉာဏ္နဲ႔လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ပူတယ္ေအးတယ္, ေတာင့္တင္းတယ္, ကိုက္ခဲတယ္ဆိုတဲ့ ဒုကၡေဝဒနာေပၚလာတာကို စိစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာအေပၚပိုင္းက ေအာက္ပိုင္းၾကမ္းျပင္ အမာႀကီးေပၚကို ဖိထိုင္လိုက္ေတာ့ အေတြ႔အထိဆိုတဲ့ ဖႆသေဘာေၾကာင့္ ေဝဒနာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကိုၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ စိတ္ႏွင့္စိုက္ၿပီးၾကည့္လိုက္ပါ ဓမၼမိတ္ေဆြ။ ေဝဒနာဟာ ေပ်ာက္သြားမယ္၊ ေပ်ာက္သြားျခင္းဟာ ပ်က္သြားျခင္းပဲ။ ျဖစ္မႈသေဘာကိုသိလိုက္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ပ်က္မႈသေဘာေလးကိုသိလိုက္ရင္ ခိုင္တယ္ျမဲတယ္လို႔ ယူဆထားတဲ့ သႆတဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ျဖစ္မႈသေဘာထဲမွာလည္း ငါမပါ၊ ပ်က္မႈသေဘာထဲမွာလည္း ငါမပါတာသိရင္ ငါစြဲသူစြဲ, ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြ စြဲေနတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိ စင္ပါၿပီ။ ဒီဒိ႒ိႀကီး(၃)ခု စင္မွသာ မဂၢင္လမ္းေပၚ ထိထိမိမိ ေရာက္ၿပီသာမွတ္ပါ။
ဒီဒိ႒ိႀကီးသံုးခုဆိုတာ အလိုလိုကြာသြားမယ့္အရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္မွပဲ ကြာႏိုင္ပါတယ္။ ဒိ႒ိခြာတဲ့ေနရာမွာ သိမႈႏွင့္အရင္ခြာရမယ္၊ ပြားမႈႏွင့္ခြာရမယ္၊ ပယ္မႈႏွင့္ခြာရမယ္ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိဟာ ဘယ္ကလာသလဲဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိရာကေန လာပါတယ္။ မသိဘူးဆိုတာ အဝိဇၨာပဲ။ အဝိဇၨာဆိုတာ ခႏၶာ့ဒုကၡကို မသိတာ(တနည္း)သစၥာေလးပါးကို မသိတာ။ ဒီလိုမသိေတာ့ သုခထင္ၿပီး သခၤါရေတြ ျပဳလုပ္တယ္။ ဒီသခၤါရျပဳျခင္းေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ အခုလက္႐ွိ ပစၥဳန္ပၸန္ခႏၶာကို ေျပာေနတာေနာ္။ အေမေမြးတဲ့ခႏၶာတို႔ မေန႔ကခႏၶာတို႔ဆိုတာ ပ်က္စီးသြားၿပီ။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တာနဲ႔ သခၤါရခ်ဳပ္တယ္။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္တာနဲ႔ ခႏၶာငါးပါးေပၚၿပီပဲ။ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ။ ဒီငါးပါးရဲ႕ေနာက္က တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံဆိုတဲ့ အနာဂတ္ဘဝျဖစ္ေၾကာင္း သံုးပါးဆိုတာ ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ အခုလက္႐ွိခႏၶာမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္(၈)မ်ိဳးထဲမွာ အဆံုးျဖစ္တာ ဝိဉာဏ္ပဲ (ဝိဉာဏ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶဝိဉာဏ္ကိုေျပာျခင္းသာ) အခုလက္႐ွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ဝိဉာဏ္က ပဝတၱိဝိဉာဏ္လို႔ေခၚတယ္။ ဝိဉာဏ္ဆိုတာ စိတ္ပဲ၊ စိတ္နဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေနတာက ႐ုပ္ပဲ၊ ဒီလိုသိလိုက္ရင္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဆိုတာ မပါေတာ့ဘူး။ ဒါဆို သႆတဒိ႒ိစင္တယ္။ ဒိ႒ိဆိုတာ အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုနားလည္မွ ျပဳတ္တဲ့အမ်ိဳးပါ။
ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမ႐ွိဘူးလို႔ သိလိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီသေဘာဟာ ခႏၶာကို နားလည္လိုက္ျခင္းပဲ။ ခႏၶာလို႔ေျပာလိုက္ရင္ နာမ္႐ုပ္ဆိုတာ ျဖစ္ၿပီးသားပဲ။ ဒီနာမ္႐ုပ္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲဆိုတာ အေၾကာင္း႐ွာၾကည့္ရင္ သခၤါရေၾကာင့္ဆိုတာ ႐ွင္းတယ္။ သခၤါရေၾကာင့္ ဝိဉာဏ္ေပၚတယ္၊ ဝိဉာဏ္ေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္တယ္။ ဝိဉာဏ္ျဖစ္ၿပီး ခ်ဳပ္တာနဲ႔ ဒီနာမ္႐ုပ္ေပၚလာျခင္းဟာ ဝိဉာဏ္က ေက်းဇူးျပဳလိုက္လို႔ပဲ။ ပဝတၱိဝိဉာဏ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶဝိဉာဏ္ႏွစ္ခုစလံုးဟာ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္၊ ခ်ဳပ္လည္းခ်ဳပ္တယ္လို႔ ဉာဏ္နဲ႔သိလိုက္တာနဲ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အလိုလိုကြာသြားပါတယ္။ တိုတိုေလး မွတ္ထားလိုက္ပါ... အျဖစ္ျမင္ရင္ သႆတဒိ႒ိစင္တယ္၊ အပ်က္ျမင္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္။ ဥပမာ... ဟင္းေကာင္းေကာင္းေလးနဲ႔ ထမင္းစားတယ္ဆိုပါစို႔၊ ဟင္းေကာင္းေလးနဲ႔ လွ်ာအၾကည္ဓာတ္ ေပါင္းလိုက္ခ်ိန္မွာ ဖႆဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဖႆေၾကာင့္ စားေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈဟာ ေဝဒနာပါပဲ။ စားလို႔ေကာင္းတာ ေဝဒနာ၊ ေနာက္ဆက္ၿပီး စားခ်င္တာက တဏွာ၊ ဒါဟာ "ဖႆပစၥယာ ေဝဒနာ၊ ေဝဒနာပစၥယာ တဏွာ"ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ စားေကာင္းလို႔ သုခေဝဒနာေပၚရင္ ေသာမနႆ၊ စားမေကာင္းလို႔ ဒုကၡေဝဒနာေပၚရင္ ေဒါမနႆဆိုၿပီး ဆက္သြားပါေသးတယ္။
ဒီခႏၶာျဖစ္စဥ္ေတြကို သတိနဲ႔မၾကည့္တတ္ရင္ သူျပဳသမွ် ႏုရမယ့္ဘဝပါ။ သတိနဲ႔ၾကည့္မွ သူျပဳသမွ် မခံရမွာ။ ဒီလိုႏွိပ္စက္ဒဏ္ မခံခ်င္ၾကဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ေပၚပ်က္စီးေနတဲ့ ဓမၼသေဘာကိုၾကည့္ၿပီး ငါမဟုတ္ဘူး၊ မျမဲဘူး၊ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ သဘာဝဓမၼသေဘာပဲလို႔ သိလိုက္ရင္ ဒါဟာ ဖႆ၊ ဖႆေၾကာင့္ ေဝဒနာေပၚတယ္၊ ေဝဒနာေၾကာင့္ သုခ(သို႔)ေဒါသေပၚတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ႐ွင္းေအာင္သိလိုက္ရင္ ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာသိတဲ့အတြက္ ဒိ႒ိျဖစ္ခြင့္ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ဒိ႒ိျဖစ္ခြင့္မ႐ွိရင္ တဏွာနဲ႔ ေဒါသကိုလည္း အလိုလိုပယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို႐ွင္း႐ွင္းသိမွ ဒိ႒ိစင္မည့္အေၾကာင္းေရးသားရင္း နိဂံုးကမၼ အဆံုးသတ္လိုက္ေလသည္။
Yarzar
facebook သို ့
LikeShow more reactions
0 comments:
Post a Comment