Tuesday, March 5, 2019

#စိန္ေတာင္ေပၚမွာေက်ာက္ေကာင္းရွာ

#စိန္ေတာင္ေပၚမွာေက်ာက္ေကာင္းရွာ

••••••••••••••••••••••••••••••••••

လူျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ရံုကံနဲ႔ လူမျဖစ္ဘူး။
ကံေကာင္းလြန္းမွ ...
ကံထက္လြန္းမွ ....
ကံသန္႔လြန္းမွ လူျဖစ္ခြင္႔ရတာ။
အေလ႔က်ေပါက္တဲ႔အပင္နဲ႔
စားေကာင္းတဲ႔အပင္ ကြာခ်င္တုိင္းကြာတယ္
မဟုတ္လား။ စားေကာင္းတဲ႔အပင္ဆိုတာ အခိ်န္တိုင္း
မေပါက္ဘူး။ ေပါက္ျပန္ေတာ႔လည္း တကယ္စား
သံုးႏုိင္တဲ႔အဆင္႔ေရာက္ေအာင္ အေတာ္လုပ္ယူရတာ။
ၾကားထဲမွာ အဆင္႔ဆင္႔ ေလလြင္႔ပ်က္စီးမွဳေတြ က
မနည္းဘူး။

လူ႔ဘ၀ဆိုတာ လမ္းဆံုးေရာက္ေနတာ။
အထက္တက္မလား.....
ေအာက္ဆင္းမလား...... လူ႔ဘ၀ကသြားရတာ။
နတ္ေတြေတာင္ အားက်ရတ႔ဲဘ၀ ။
ဟိုးအတက္နတ္ျပည္မွာ နတ္ေတြ စုေတခါနီး
ဘယ္လိုမွာသလဲဆိုရင္ “လူ႔ျပည္သြားပါ” လို႔မွာတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။
ဘုရား ၊ ပေစၥကဗုဒၶါ ၊ ရဟႏၱာ လူ႔ဘံုကျဖစ္သြားတာ။
လူမွာက က်င္႔ႏုိင္တဲ႔ရုပ္၊ သိႏိုင္တဲ႔ ဥာဏ္ရိွတယ္။
နတ္မွာကဘူတရုပ္ မရိွဘူး။
လူလိုက်င္႔ႏုိင္တဲ႔ ဘူတရုပ္မ်ိဳးမရိွဘူး။
ျပိီးေတာ႔နတ္ျပည္ဆိုတာ ဘာမွမလုပ္ရတဲ႔ဘံု။
အပ်င္းေတြ သြားေနတာနဲ႔ တူပါတယ္။

 အဲဒီေတာ႔ နတ္ေတြမွာလိုက္ေသးတယ္။ 
လူျဖစ္ခြင္႔ရျပီဆိုရင္လည္း ဘုရား ၊ ရဟႏၱာတို႔ရဲ ႔
သဒၶါ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါတဲ႔။
ဘုရား ၊ ရဟႏၱာေတြဆိုတာ ဒီရုပ္နဲ႔ ဒီနာမ္ ဒုကၡခံျပီး
သစၥာတရားရွာသြားၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား။
ဘုရားအေလာင္းဆိုျပီးေတာ႔လည္း ရုပ္အပို၊နာမ္အပို
ပါတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီရုပ္ ၊ဒီနာမ္ ဒုကၡေပၚထိုင္ရွဳျပီး တရားထူးရသြားၾကတာ။

သဒၶါ တရားေတာ႔ရိွပါျပီတဲ႔ ၊
ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ ႔ သဒၶါကမခိုင္ျမဲေသးဘူးကြယ္႔ ။
ေၾကြမယ္။
သညာနဲ႔  ဥာဥ္နဲ ့ပုဂၢိဳလ္မွန္သမွ် အမွတ္မွားသေလာက္ အသိမွားမယ္။ အမွတ္မွားေတာ႔ သညာ ၀ိပၸလာသ ၊
အသိမွားေတာ႔ စိတၱာ ၀ိပၸလာသ၊
အျမင္မွားေတာ႔ ဒိ႒ ိ၀ိပၸလာသ ၊
ဒီလို ၀ိပၸလာသေတြ ဖံုးေနေတာ႔ ပုထုဇဥ္ရဲ ႔
သဒၶါကမခိုင္ျမဲဘူး ။
ဒီထက္ေကာင္းမယ္ သာမယ္ထင္ရင္ေျပာင္းမွာ။
စိတ္မခ်ရ ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သဒၶါခိုင္ျမဲတဲ႔ ေနရာေရာက္
ေအာင္လုပ္ရမွာ။ 
အဲဒါက ေသာတာပန္ျဖစ္မွ သဒၶါမပ်က္ေတာ႔မွာ
ေသာတာပန္တိ႔ုရ ဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္
ဘယ္ေလာက္ခိုင္သြားျပီလဲဆိုရင္ ေသရင္ေတာင္
သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္က မပ်က္ေတာ႔ဘူး။
ဟိုဘက္ဘ၀မွာလည္း ငါးပါးသီလလံုျပီးသား။
ဒီက ပါသြားတဲ႔အတိုင္းပဲ။
ဘယ္သူဖ်က္လို႔မွ မပ်က္ေတာ႔ဘူး။

ဘုရားရွင္ေရြလက္ထက္ေတာ္က မာရ္နတ္လာ
ဖ်က္္တာ။ ဘုရားဟန္ ဖန္ဆင္းျပီးေတာ႔
ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ ကို လာေျပာတာ။
" ငါေဟာခဲ႔တဲ႔ အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ ဆိုတာ
မွားသြားလို႔ ျပင္ေဟာမယ္ "ဆိုေတာ႔
ေသာတာပန္ ပုဂၢဳိလ္က
"ဘုရားမွားတယ္မရိွ ။ သင္ဘယ္သူလဲ ။
မာရ္နတ္ မဟုတ္လားေမးလိုက္ေတာ႔ "
မာရ္နတ္ကဟုတ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရတယ္။
ဒီေတာ႔ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္က
ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ႔ ။

" နင္႔လိုမာရ္နတ္မ်ိဳး (၁၀) ေယာက္လာဖ်က္ေတာင္
ငါ႔ သဒၶါတရား မပ်က္ဘူးေဟ႔ " တဲ႔ ။
ဘုရားေဟာတဲ႔ တရားေတာ္ေတြကို ငါအမွန္တိုင္း
ယံုၾကည္တယ္လို႔ လက္ေဖ်ာက္တီးျပီး ေျပာလိုက္တယ္။အရိယာပုဂၢဳိလ္မ်ား လက္ေဖ်ာက္တီးတာကို
သာမာန္ပုဂၢဳိလ္မခံႏုိင္ဘူးေနာ္။မာရ္နတ္ထြက္ေျပးေရာ။

သာသနာဆိုတာ လလိုပဲ။ 
လျပည္႔ ၊ လဆန္း ၊ လဆုတ္ ဒီလိုရိွပါတယ္။
သာသနာ အျမဲတန္း လျပည္႔ခ်ိန္မ်ိဳးမရိွဘူး။
ဒီေန႔ သာသနာရိွေနတုန္း ၾကိဳးစားၾကရမယ္။
ဗုဒၶ ဘုရား သာသနာမ်ိဳးဟာ ၾကံဳႏိုင္ခဲတယ္။
သာသနာဆိုတာ ဘုရားအဆံုးအမ ။ အဆံုးထိမတာ။ သံသရာေဘးဒုကၡေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္
နိဗၺာန္ ေရာက္တဲ႔အထိ ခရီးဆံုးတဲ႔အထိမတာ။ 
အျခားဘာသာမ်ားမွာလို ကံကုသိုလ္အေၾကာင္းျပဳတဲ႔ အစအမေလာက္မဟုတ္ဘူး။ ဘာသာဆုိတာ သူ႔ဘာသာနဲ႔သူ
ယံုၾကည္ေလာက္လု႔ိ ယံုၾကည္ၾကတာပါ ။ 
ဥပမာ အိုင္ေပါက္စေသးေသး ငါးရိွတယ္လို႔ ယံုတယ္။ ငါးေတာ႔ ရမွာဘဲ ။ အိုင္ကေသးေတာ႔
ငါးလည္းေသးေသးေလးရမွာပဲ။

တို႔ဗုဒၶဘာသာလို အဆံုးထိ လြတ္ေျမာက္တဲ႔အထိ
ဘယ္ဘာသာမွ မသြားႏိုင္ဘူး။
ဘုရားသာသနာဆိုတာ အျမဲတမ္း ၾကံဳုဆံုခြင္႔မရႏုိင္ဘူ။
 ၾကံဳတဲ႔အခ်ိန္ ဒါနေလာက္နဲ႔ မျပီးၾကနဲ႔ ။

#ဒါနသီလဆိုတာကံကုသိုလ္ပဲရိွေသးတယ္။ 

သီလက ဆိုးကံဖယ္ျပီး
ဒါနက ေကာင္းကံကိုယူမွာေနာ္။
ဒါနနဲ႔ သီလဆိုတာ
တို႔ရြာက ကို္ေမာင္ေလး လုပ္သေလာက္ပဲ ရိွေသးတာ။

 ကိုေမာင္ေလးက ဆင္းရဲတယ္။ စာရင္းငွားလုပ္ရတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးခ်ိန္တျဖတ္ဆို စပါးတင္း (၅၀) ရတယ္။
ရိပ္သိမ္းခ်ိန္တစ္ျဖတ္မွာ စပါးတင္း (၅၀) ၊
ႏွစ္ျဖတ္လုပ္မွ စပါးတင္း(၁၀၀) ရတယ္။
စပါးတင္း (၁၀၀) ေရာင္းမွ ေငြသံုးပိသာရတယ္။
ေငြသံုးပိသာဆိုေတာ႔ ေငြဒဂၤါး သုံးရာေပါ႔ ။
အိမ္ကိုႏွစ္ရာေပးတယ္။ က်န္တဲ႔တစ္ရာ ဖဲလည္ရိုက္
တာနဲ႔ ကုန္ေရာ။ 
အခ်ိန္တန္ေတာ႔ စရင္းငွား ျပန္လုပ္ရတယ္။
ဒါန သီလေၾကာင္႔ရတဲ႔ လူ႔ဘ၀ အက်ိဳးေပးဆိုတာ
ကိုေမာင္ေလး စာရင္းငွားလုပ္လုိ႔ရသေလာက္ပဲ
ရိွေသးတယ္။ 
ရလာတဲ႔  လူ႔ဘ၀ ေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႔ ပါးပါးၾကီး သံုးျဖဳန္းပစ္
ေတာ႔ ကုန္ေရာမဟုတ္လား။ 

ဒါန သီလက လူ႔ဘံုတစ္လွည္႔ နတ္ဘံုတစ္လွည္႔
ဒီေလာက္ပဲ။ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ေၾကာင္႔ ရလာတဲ႔
ဘ၀ေတြမွာ
ကာမအာရံုေတြၾကား ကစားၾကမွာဘဲေလ ။
ေဟာ နတ္ဘ၀ေတာ႔ ရပါရဲ ႔
ရာဂစိတ္ျပင္းထန္လာခ်ိန္
ခ်ိဳင္းၾကားကေခၽြးထြက္ တာနဲ႔ေသေရာ။
ေဒါသျဖစ္ခ်ိန္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္
စိမ္းစိမ္းၾကည္႔တာနဲ႔ ေသေရာတဲ႔ဗ်။
ဒီေတာ႔ ဒါန သီလဆိုတာ သဒၶါေသြးတဲ႔ ဓားေသြး
ေက်ာက္ေလာက္ပဲ ရိွတာပါ။
သာသနာဆိုတဲ႔ စိန္ေတာ္ၾကီးေပၚ ေရာက္ေနကာမွ ဓားေသြးေက်ာက္ေလာက္ ေကာက္ျပီး ျပန္မွာလားဗ်။

ေအးဗ် ကံကုသိုလ္ျပီးေတာ႔ စ်ာန္ကုသုိလ္ကို
ဆက္ရဦးမယ္။ စ်ာန္ကုသို္လ္က မွ ကိုယ္႔စိတ္ကုိယ္
ပိုင္ေအာင္လုုပ္ေပးမွာ ။
 ဒီေန႔ တို႔လုပ္ေနသမွ် အလုပ္ေတြမွာ ကိုယ္႔စိတ္နဲ႔ကို္ယ္ လုပ္ေနတာ လုပ္ခဲ႔တာ ဘယ္ႏွစ္ခါရိွျပီလဲ။
သတိမရိွရင္ တို႔စိတ္ေတြအာရံုေနာက္ပါသြားတာဗ်။

 ႏိုးလာတာနဲ႔ ဘာလုပ္ရဦးမယ္ ဆိုတာကစျပီး
သူမ်ားစိတ္နဲ႔ႏိုးလာတာ။ ဒကာမမ်ား ထမင္းခ်က္ရဦး
မယ္ဆိုတဲ႔စိတ္နဲ႔ ႏိုးလာတယ္ဆိုပါစို႔ ။ ထမင္းခ်က္တာ လင္အတြက္ သားသမီးအတြက္ သူမ်ားအတြက္
သူမ်ားစိတ္နဲ႔ အိပ္ယာကႏုိးလာတာ။
ဒကာေတြဘက္က အလုပ္ကိစၥေတြးလိုက္တာ နဲ႔
ကိုယ္႔စိတ္မရိွေတာ႔ဘူး။ သူ႔စိတ္နဲ႔ေနရတာ။
ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လံုးေနကတည္းက သူမ်ားစိတ္နဲ႔
ေနလာခဲ႔ၾကတာ။ ေသေတာ႔လည္း သူမ်ားစိတ္နဲ႔
ေသၾကရမွာဗ်။ သူမ်ားစိတ္နဲ႔ေသရင္ သူမ်ားေခၚရာ
ပါသြားမယ္။
ကုိယ္႔စိတ္နဲ႔ကိုယ္ေသမွ ကို္ယ္သြားခ်င္တဲ႔လမ္း
တန္းတန္းသြားရမယ္။  ဒီေတာ႔ ဒို႔ဒကာ ဒကာမမ်ား
သူမ်ားေခၚရာလုိက္မွာလား ။
ကိုယ္႔လမ္းကိုယ္ရွာသြားမွာလား။

 ကိုယ္႔စိတ္ကေလး ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ စိတ္ကေအးမွတည္တာ။ ပူရင္ျပန္႔ ျပန္႔ရင္ ဘာမွမသိေတာ႔ဘူး။
အာရံုလွည္႔စားသမွ် ေသြးေတာင္းတဲ႔အတိုင္း
ဓာတ္ေသြးပူဆာတဲ႔အတိုင္း လိုက္လုပ္ေပးေနရတာ။
စိတ္ျပန္႔ေနရင္ ကြဲကြဲျပားျပား မသိေတာ႔ဘူး။
စိတ္စည္းလံုးမွဳရိွမွ သူ႔ၾကည္႔ၾကည္႔ ကိုယ္႔ၾကည္႔ၾကည္႔ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ႏုိင္တယ္။ ခႏၶာ အေၾကာင္း
အာရံု အေၾကာင္း သိမယ္ ။ဒီေတာ႔ ေမးရဦးမယ္ဗ်။

“ထန္းလ်က္စားရင္ ဘယ္လိုေနလဲ”
“ခ်ိဳပါတယ္ဘုရား”
“ခ်ိဳတာက ခုခ်ိဳေသးလို႔လား”
“မခ်ိဳေတာ႔ပါဘုရား”
“အဲဒါ ခ်ိဳတာၾကီးက ျမဲလိုလား မျမဲလို႔လား”
“မျမဲလို႔ပါဘုရား”

ေအး....ျမဲတာက အစြဲကျမဲတာ။
ဟိုကေတာ႔ခ်ိဳျပီးေပ်ာက္သြားျပီေလ။ 
ခ်ိဳတဲ႔အစြဲက က်န္ေနတာ။ ခ်ိဳတဲ႔အာရံုကို သတိနဲ႔စားရင္ ခ်ိဳျပီးေပ်ာက္ ၊ ျဖစ္ပ်က္သြားျမင္ေတာ႔တာပဲ။
စားေနစဥ္မွာ ထန္းလ်က္ခ်ည္း ပ်က္တာမဟုတ္ဘူး။ လွ်ာဘက္ကလည္းပ်က္ေနတာ။
ႏွစ္ဖက္ပ်က္သြားျမင္ေတာ႔ တာ။
ဒီလိုအပ်က္ျမင္ထားေတာ႔ အာရံုေတြ႔လို႔ သံုးေပမယ္႔
မစြဲေတာ႔ဘူး။ ဒီေနရာကို ေရာက္ရမွာေလ။
ဒါကို သမထစ်ာန္ ကုသိုလ္က တာ၀န္ယူပါတယ္။

 စ်ာန္ကုသိုလ္ေနာက္မွာ ဥာဏ္ကုသိုလ္။
 မျမဲတာကို ျမဲတယ္ထင္ေနတာ ။
သူ႔သေဘာသူ ေဆာင္ေနတာကို ငါပိုင္တယ္ ထင္ေနတာ။
အဲ ဒါကို ၀ိပသနာဥာဏ္က ခႏၶာထဲၾကည္႔ျပီးေတာ႔ 
မင္းထင္သလို ဟုတ္မဟုတ္ ခႏၶာထဲ ၾကည္႔စမ္းကြဲ႔
ဆိုျပီး ေတာ႔ ခိုင္းမွာေလ။
အဲသည္ေလာက္ထိ ေရာက္ရမွာ ။ စာလိုေျပာရင္
ဥဒယဘယဥာဏ္ အထက္ေလာက္ တက္လာရင္
သဒၶါဆိုတာ ျဖစ္လာျပီ။
ျမဲမွာကေတာ႔ ေသာတာပတၱိမဂ္ရမွ ျမဲမွာ။

ဒီေတာ႔ ......
#ဥဒယဘယဥာဏ္အထက္ေလာက္ေရာက္ေတာ႔ တရားကိုယံုလာျပီ။
ကိုယ္႔သတၱိ ကိုယ္လည္းယံုလာျပီ။
ၾကည္႔ေလ အပ်က္ေတြျမင္ေလ ။
ဘဂၤအုပ္စုက်ေတာ႔ အပ်က္ခ်ညး္ပဲေလ။
အျဖစ္ကုိ မေတြ႔ဘူး။
ဒါေၾကာင္႔ “ေလာက” လုိ႔သံုးထားတာ။
ပ်က္တာကိုေလာက။
ပ်က္ျပီးရင္းပ်က္ ေနတာကို ေလာကလို႔ ေျပာတာ။
သတၱ ေလာကဆိုရင္အျဖစ္လား အပ်က္လား။

“အပ်က္ပါဘုရား”

ပ်က္ေနတာ ခႏၶာထဲလည္း တစ္စကၠန္႔ ကုေဋေျခာက္ေထာင္ႏွဳန္းနဲ႔ ပ်က္ေနတာ။ ပ်က္တ႔ဲေနရာ ေနာက္ကအစားထိုးေပးေနလို႔ ပ်က္မွန္းမသိတာ။
•ကေလးပ်က္ေတာ႔ ကာလသား ၊
•ကာလသားပ်က္ေတာ႔ လူလတ္၊
•လူလတ္ပ်က္ေတာ႔ လူၾကီး၊
•လူၾကီးပ်က္ေတာ႔ သြားေရာ႔ #သခ်ၤ ိဳင္းကုန္း……..။
ေအးဗ်။ အပ်က္မွ အပ်က္သို႔ဆက္ေနလို႔
ေလာကလုိ႔ေခၚတာ။
ဒါကို ဘဂၤဥာဏ္ေရာက္မွျမင္မယ္။

  အပ်က္ျမင္ဖန္မ်ားေတာ႔ေၾကာက္လာတယ္။
ေရွ႔ဘ၀ (ေနာက္ဘ၀) ဆိုရင္ မနက္ျဖန္ေတာင္
မျဖစ္ခ်င္ ၊ မလိုခ်င္ေတာ႔ဘူး။
ဒါကအပ်က္ကုိ ကိုယ္တုိင္ေတ႔ြမွ အပ်က္မွ မေတြ႔ဘူး
ဆိုရင္ ျဖစ္တယ္ပဲထင္ေနမွာ။
ျဖစ္ခ်င္ေသးလား..လူ ၊နတ္ဘ၀ေတြ။

“မျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ပါဘုရား”

    အပ်က္ျမင္မွ
ဘ၀ဒုကၡနဲ႔  သံသရာကိုေၾကာက္ျပီး
   လြတ္လမ္းရွာတာ။

အဲဒီမွ ၀ိပသနာဥာဏ္ဆံုးမွ မဂ္ဥာဏ္ ေရာက္မွာ။
မဂ္ဥာဏ္ေရာက္မွ ဘုရားသာသနာဆိုတဲ႔ စိန္ေတာ္ၾကီး
ေပၚေရာက္မွာဗ်။ ဘုရား သာသနာက ရပ္မေနဘူး။
မဂ္အထိသြားရတာ။
ပထမမဂ္ရလို႔ ေသာတာပန္တည္မွ ဘုရား တရား
သံဃာအေပၚ ယံုၾကည္တဲ႔ သဒၶါခိုင္ျမဲတာ။
ဒီသဒၶါမ်ိဳးက နိဗၺာန္ထိ မပ်က္ေတာ႔ဘူး။ ေနာက္ဘ၀မွာလည္း ဘာသာျခားမျဖစ္ေတာ႔ဘူး။ ဆရာလည္းမေျပာင္းေတာ႔ဘူး။

 ငါးပါးသီလ အာမဘေႏၱခံစရာ မလိုေတာ႔ဘူး။
အလိုလိုျမဲေနျပီ။
ဒီေတာ႔ လူ႔ဘ၀ေရာက္လာျပီး ဘုရားသာသနာၾကီး
နဲ႔လည္း ၾကံဳလာျပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒါန သီလေလာက္နဲ႔
မပီးေစခ်င္ပါဘူး။
#စိန္ေတာင္ေပၚေရာက္ေနမွ
#ဓါးေသြးေက်ာက္ေကာက္မျပန္ၾကပါနဲ႔လို႔
မွာခ်င္ပါတယ္။  ခုေျပာခဲ႔တဲ႔ ကံကုသိုလ္ စ်ာန္ကုသိုလ္ ဥာဏ္ကုသိုလ္ ဆိုတဲ႔ ေလာကီကုသုိလ္ေတြကို
အေျခခံျပီး ေလာကုတၱရာ ကုသုိလ္ျဖစ္တဲ႔
မဂ္ကုသိုလ္ ဖိုလ္ကုသိုလ္ ေရာက္ေအာင္ၾကိဳးစားၾက။

သာဓု …..သာဓု….. သာဓု ပါဘုရား။

(၁၃၇၂ ခု ၊ ကဆုန္လဆန္း ၉ ရက္ ၂၁-၄-၂၀၁၀
တြင္ ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္)

မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ ဘုရား မွ
မဟာၿမိဳင္ေတာႀကီးမွာေဟာေတာ္မူေသာ
တရားမ်ား (ေမာင္ေသြးခၽြန္) စာအုပ္မွ

Credit_Ma Sandar
coppy from V Nandaw Batha

Yazar Htut Khaung Kyaw   ###ဓမၼအသိျဖင့္အက်ဳိးရွိရွိေနမည္###

0 comments:

Post a Comment