“ကိုယ္မွာမတတ္၊ စာမွာတတ္၊ ဂါဟတ္ကိုက္တတ္သည္”
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
တစ္ခါတုန္းက “ေဃာသက”ဆိုတဲ့ေကာင္ေလး
တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။သူ႔ရဲ႕အဓိကအားနည္းခ်က္က
စာလံုး၀မတတ္တာပါပဲ။ “ေဃာသက” က
သူေဌးၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕သားပါ။
သားအရင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ေမြးစားသားပါ။
ထံုးစံအတိုင္း သူေဌးၾကီးမွာ သားအရင္းတစ္ေယာက္လည္း
ေမြးဖြားလာေရာ ေမြးစားသား ေဃာသကကို
ခ်စ္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ သူေဌးရာထူးကိုလည္း ေဃာသက
က သားအၾကီးဆိုေတာ့ စည္းကမ္းအရ ေဃာသကကိုပဲ
လႊဲေပးရမွာပါ။ ဒီေတာ့ သူေဌးၾကီးက ေဃာသကကို
ငယ္စဥ္ကတည္းက အမ်ဳိးမ်ဳိးသတ္ဖို႔ ၾကံခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တစ္ခါမွ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ ေဃာသက လူပ်ိဳအရြယ္လည္း ေရာက္လာေရာ
သူေဌးၾကီးက “ဒီေကာင့္ကို မျဖစ္မေန
ေသေအာင္သတ္ေတာ့မွပဲ” ဆိုျပီး သူေဌးၾကီးရဲ႕စီးပြားေတြကို
အုပ္ခ်ဳပ္ေကာက္ခံေပးေနရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ဆီ
“ယခုလာေသာ သားယုတ္မာကို သူမသိေအာင္
သတ္ပစ္လိုက္ပါ” လို႔ စာေရးျပီး ေဃာသကကိုပဲ
သြားျပီး၊ပို႔ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
ေဃာသကက သြားခါနီး ဖခင္သူေဌးၾကီးကို ဦးခ်ကန္ေတာ့ျပီး
“လမ္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ဘယ္လိုထမင္းစားရမလဲ” လုိ႔ ေမးေတာ့
သူေဌးၾကီးက သူ႔ရဲ႕မိတ္ေဆြ ဇနပုဒ္သူေဌးတစ္ေယာက္ရဲ႕
အိမ္မွာ ၀င္စားဖို႔ မွာလိုက္ပါတယ္။
ေဃာသကလည္း ဖခင္သူေဌးၾကီးေပးလိုက္တဲ့စာကိုယူလာျပီး၊
လမ္းခုလပ္က ဇနပုဒ္သူေဌးရဲ႕အိမ္မွာ ေခတၱ
ခဏ၀င္တည္းပါတယ္။ ဇနပုဒ္သူေဌးမွာ ေဃာသကနဲ႔
သက္တူရြယ္တူ၊သမီးတစ္ေယာက္ကလည္း ရွိေနပါတယ္။
●ဇနပုဒ္သူေဌးရဲ႕သမီးက ေဃာသကသူေဌးသား
ေရာက္ေနတဲ႔အေၾကာင္းကို အိမ္ေစကြၽန္မတစ္ေယာက္ဆီက
ၾကားလုိက္ရပါတယ္။ “ေဃာသက”ဆိုတဲ႔အသံ ၾကားလိုက္တာနဲ႔
သူေဌးသမီးစာ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီအထိ အခ်စ္စိတ္ေတြ
ျဖစ္သြားတယ္ လို႔ စာမွာဆိုပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ရတာကေတာ့
အတိတ္ဘ၀တစ္ခုက ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကို
ဆြမ္းတစ္စလယ္ခ်က္ အတူတကြ ေလာင္းလွဴခဲ့ဖူးလို႔ပါတဲ့။
ဒါနဲ႔ သူေဌးသမီးလည္း ေဃာသကရွိရာကို ထြက္ခဲ့တယ္။
သူေဌးသမီး ေဃာသကကိုေတြ႔ရတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေဃာသက က ခုတင္ေပၚမွာ ပင္ပန္းလြန္းလို႔ ထင္ပါရဲ႕။
အိပ္ေမာက်ေနပါျပီ။ သူေဌးသမီးက ေဃာသကကို
နီးနီးကပ္ကပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဃာသကရဲ႕
ပုဆိုးစြန္းမွာ စာေလးတစ္ေစာင္ေတြ႔ရပါတယ္။
ယူဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး
အံ့ၾသတုန္လွဳပ္သြားပါတယ္။
သူေဌးသမီးက “ေၾသာ္ … ကိုယ့္ကိုသတ္မယ့္စာ၊
ကိုယ္တိုင္ယူလာရတယ္လို႔၊ငါနဲ႔သာမေတြ႔ရင္ ေသဖို႔ပဲ
ရွိေတာ့တယ္” လို႔ ျငီးျငဴျပီး စာကိုဆုတ္ျဖဲပစ္လိုက္ပါတယ္။
ျပီးေတာ့ “ယခုယူလာသူ ကြၽႏု္ပ္သားလိမၼာကို ဇနပုဒ္
သူေဌးသမီးနဲ႔ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးလိုက္ပါ” လို႔
ေျပာင္းေရးျပီး၊ပုဆိုးစြန္းနားမွာပဲ ျပန္ထားေပးခဲ့ပါသတဲ့။
ေဃာသကလည္း အိပ္ယာကႏိုးေတာ့
ကိုယ္လက္သန္႔စင္၊ ထမင္းစားျပီး၊ဖခင္သြားခိုင္းတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ဆီထြက္ခဲ့ပါတယ္။
ေဃာသက ကိုယ္စားလွယ္ဆီေရာက္ေတာ့ ကိုယ္စားလွယ္က
စာဖတ္ၾကည့္ျပီး အားရ၀မ္းသာနဲ႔ပဲ ေဃာသက
တည္းခဲ့တဲ့ဇနပုဒ္သူေဌးဆီသြားျပီး အကိ်ဴးအေၾကာင္းေျပာျပ၊
ဇနပုဒ္သူေဌးသမီးနဲ႔ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။
-【ဓမၼပဒ၊ ပထမအုပ္၊ သာမာ၀တီဝတၳဳ】
ေတာ္ပါေသးရဲ႕။
ကိုယ့္ကို ခ်စ္တဲ့သူနဲ႔ေတြ႕လိုက္ေပလို႔၊
ႏို႔မဟုတ္လို႔ကေတာ့ “ေသဖို႔သာျပင္ေပေတာ့လို႔”
ေျပာရေတာ့မွာပဲ။ ဒီလိုက်ေတာ့လည္း လူတစ္ေယာက္ရဲ႕
အသက္ရွင္ျခင္း၊ မရွင္ျခင္းကို အခ်စ္က ျပဌာန္းေပးေနသလိုပဲေနာ္။
ဒါကလည္း ဒီဝတၳဳေလးအရ ကန္႔သတ္နယ္ေျမအေနနဲ႔ပဲ
ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကဲ- ထားပါ။
ဗဟုသုတ= အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတမ်ားျခင္းဆိုတာ
ပညာတတ္ျခင္း၊ စာတတ္ျခင္းကိုဆိုလိုတာပါ။
၀ိဇၨာနဲ႔ သိပၸံခြဲရင္ ၀ိဇၨာဘာသာရပ္ကို ယူရမယ္လို႔
စာမွာဆိုထားပါတယ္။
(သိပၸံဘာသာရပ္ကေတာ့ ေရွ႕မွာလာပါလိမ္႔မယ္)။
သူတို႔ေခတ္က ၀ိဇၨာ-သိပၸံ ခြဲတဲ့ေနရာမွာ က်က္မွတ္ရတဲ့
ႏွဳတ္မွဳပညာကို “၀ိဇၨာ”၊ ကိုယ္လက္စတဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ လုပ္ရတဲ့
လက္မွဳပညာကို “သိပၸံ” ဆိုျပီး ခြဲၾကပါတယ္။
အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာက အဲဒီေခတ္က ၀ိဇၨာသမားေတြက
သိပၸံသမားေတြထက္ ပိုဂုဏ္ရွိပါသတဲ့။
သိပၸံသမားေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ဂုဏ္ငယ္ရဆိုပဲ။
ဗဟုသုတမဂၤလာရဲ႕ လိုရင္းကေတာ့ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။
■ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ ကြၽန္ျပဳခံရတာ
ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ေမးရင္ “ပညာမတတ္လို႔” လို႔
ေျဖရမွာပါပဲ။အခုႏွစ္ဆယ့္္တစ္ရာစုမွာေပၚလာမယ့္
ျပႆနာအားလံုးကို ပညာကပဲ ေျဖရွင္းသြားမွာပါ။
ဒါ႔ေၾကာင့္ လူငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ပညာေရးနဲ႔ လံုး၀မ်က္ေျခမျပတ္သင့္ပါဘူး။
ပညာမတတ္ရင္ေတာ့ က်န္ခဲ႔မွာပဲ။
က်န္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ တစ္ေယာက္တည္းတင္ မဟုတ္ပါဘူး။
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးလံုး က်န္ခဲ့ၾကမွာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပညာကို မျဖစ္မေန သင္ကိုသင္ရပါ့မယ္။
■ ပညာသင္တဲ့ေနရာမွာ မွန္ကန္တဲ့
“ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္း”ရွိရပါမယ္။
မွန္ကန္တဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းဆိုတာကေတာ့...
“ငါ စာသင္ေနျခင္းဟာ ငါ႔တုိင္းျပည္၊
ငါ့လူမ်ိဳးအတြက္ျဖစ္တယ္။ ငါစာတတ္ရင္
ငါ့တုိင္းျပည္၊ ငါ့လူမ်ိဳးအတြက္ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ
လုပ္မယ္” ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေက်ာင္းသြားခါနီး၊
သင္တန္းသြားခါနီးမွာ “ငါ စာသင္ေနျခင္းဟာ
ငါ့တုိင္းျပည္၊ ငါ့လူမ်ဳိး အတြက္ ျဖစ္တယ္။
ငါစာတတ္ရင္ ငါ့တုိင္းျပည္၊ ငါ့လူမ်ဳိးအတြက္
အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြလုပ္မယ္”ဆိုတဲ့ စကားကို
ငါးေခါက္ထက္မနည္း ရြတ္ဆိုသင့္ပါတယ္။
ႏွဳတ္က အသံထြက္မဆိုဘဲ စိတ္ထဲကေန ႏွလံုးသြင္း
ဆင္ျခင္ေနရင္လည္း ရပါတယ္။
အဲဒီလိုမွန္ကန္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေလးကို
ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေနတာဟာ စာေပအရေျပာရရင္
ကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္ေနတာပါ။ တနည္းအားျဖင့္
ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ
ကိုလည္း ပယ္ျပီးသားျဖစ္ေနပါတယ္။
အဘိဓမၼသေဘာတရားအရ စိတ္တစ္ခုျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ
တျခားစိတ္တစ္ခုက ျဖစ္လို႔မရပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္
ရြတ္ဆိုေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္ေနသလို၊
အကုသိုလ္စိတ္ေတြကိုလည္း ပယ္ျပီးသားျဖစ္ေနပါတယ္။
စာစကားနဲ႔ေျပာရရင္ “တဒၤဂပဟာန္”နဲ႔အကုသိုလ္
ကိေလသာေတြကို ပယ္သတ္ေနတာပါ။
ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲ၊အလကားရေနတဲ့ကုသိုလ္ေတြပါ။
ေနာက္အကိ်ဳးသက္ေရာက္မွဳ အဆင့္ဆင္ေ့တြလည္း
ဆင့္ကာဆင့္ကာ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
●ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေနတဲ့
ေက်ာင္းသားဟာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္ေနပါတယ္။
●ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္လာရင္ ပါေမာဇၨ= ၀မ္းေျမာက္မွဳ ျဖစ္လာမယ္။
●၀မ္းေျမာက္မွဳ ျဖစ္လာရင္ ပႆဒိၶ= ျငိမ္းေအးမွဳျဖစ္လာမယ္။
●ျငိမ္းေအးမွဳျဖစ္လာရင္ သုခ= ခ်မ္းသာမွဳျဖစ္လာမယ္။
●ခ်မ္းသာမွဳျဖစ္လာရင္ သမာဓိ= စိတ္တည္ျငိမ္မွဳျဖစ္လာမယ္။
●စိတ္တည္ျငိမ္မွဳျဖစ္လာရင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕
အဓိက အက်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ က်က္မွတ္ေနတဲ႔စာကို
အလြယ္တကူရရွိျခင္း၊ မွတ္မိလြယ္ျခင္း၊ စြဲျမဲစြာတည္ေနျခင္း၊
က်က္ထားတဲ့ စာေတြ စြဲျမဲစြာတည္ေနမယ္ဆိုရင္
စာေမးပြဲေျဖဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အထက္တန္းက်က်
ေအာင္ျမင္သြားႏိုင္ျခင္းပါပဲ။
ဒါေတြကေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရႏိုင္မယ့္
ဆင့္ကဲ အက်ိဳးဆက္ေတြပါ။
မဂၤလာစည္းကမ္းအရ ပညာေတြေတာ့တတ္ေအာင္သင္ပါရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တတ္ထားတဲ႔ပညာနဲ႔ ေလာကအတြက္
ျပန္ျပီး၊ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့
“မဂၤလာရွိသူ”လို႔ မဆိုႏိုင္ျပန္ပါဘူး။
ပိုဆိုးတာက ကိုယ္သင္ခဲ့တဲ့ ပညာေတြကို အေျခခံျပီး၊
●ငါပညာတတ္တယ္ဆိုျပီး သာယာေနတဲ့ “တဏွာ”၊
●သူတို႔ထက္ ငါသာတယ္၊ သူတို႔ ငါ့ေလာက္မသိဘူး
ဆိုတဲ့ တက္ႂကြေနတဲ့ “မာန”၊
●ငါ ပညာတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အမည္ပုဂိၢဳလ္ကို
စြဲထင္ျပီး အယူမွားေနတဲ႔ “ဒိ႒ိ”၊
အဲဒီ “တဏွာ မာန ဒိ႒ိ” ဆုိတဲ႔ “ဂါဟတရားသံုးပါး”
၀င္လာခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဂါဟတရားသံုးပါးက
ပညာတတ္ၾကီးကုိျပန္ကိုက္ပါလိမ္႔မယ္။
ဂါဟ အကိုက္ခံရရင္ေတာ့ “အပါယ္ငရဲ”
ဆင္းရဲက်ေရာက္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
ဒါဟာ စာမွာသာ တတ္ျပီး၊ကိုယ္မွာ မတတ္တဲ့ သေဘာပါ။
ဒါကို “ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ၾကီး”က
“ကိုယ္မွာမတတ္၊ စာမွာတတ္၊ဂါဟတ္
ကိုက္တတ္သည္”လို႔ ၾသ၀ါဒေပးခဲ႔ပါတယ္။
ကဲ… စာဖတ္သူ ညီငယ္၊ညီမငယ္တို႔ေရ
ပညာေရးကို မ်က္ေျခမျပတ္လိုက္ပါနဲ႔ေနာ္။
ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ေရးဟာ ညီငယ္ညီမငယ္တုိ႔ရဲ႕
လက္ထဲမွာရွိေနလို႔ပါ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
-【ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)၏
“မဂၤလာအေတြးမ်ား”ႏွာ ၅၀- ၅၅မွ-】
Monday, September 4, 2017
Home »
တရားဆိုင္ရာ
» ကိုယ္မွာမတတ္၊ စာမွာတတ္၊ ဂါဟတ္ကိုက္တတ္သည္”
0 comments:
Post a Comment