“ မစြဲလမ္းပါနဲ႔ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ) ”
••••••••••••••••••••••••••••••
တစ္ခါတုန္းက ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ သူခိုးငါးရာကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ခိုးသူမွဴးႀကီးျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလမွာပဲ ဗာရာဏသီျပည္ သူေဌးတစ္ေယာက္ဟာ ဇနပုဒ္သား တစ္ေယာက္ကို အသျပာတစ္ေထာင္ ေခ်းထားပါတယ္။ ေခ်းထားတဲ့ အသျပာတစ္ေထာင္ ျပန္မရခင္မွာဘဲ သူေဌးက ေသသြားပါတယ္။
သူေဌးနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာဘဲ သူေဌးရဲ႕ဇနီးလည္း မက်န္းမမာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေငြေခ်းထားတဲ့ အေၾကာင္းကို သူေဌးရဲ႕ဇနီးကေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေသသြားရင္ သားျဖစ္သူ မရမွာစိုးလို႔ “သားေရ…သင့္အေဖဟာ ဇနပုဒ္သားကို အသျပာတစ္ေထာင္ ေခ်းထားတယ္၊ တကယ္လို႔ အေမပါ ေသသြားရင္ အဲဒီအသျပာတစ္ေထာင္ သားကို ေပးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုကတည္းက သြားေတာင္းေခ်” ဆိုၿပီး ေၾကြးေတာင္းလႊတ္လိုက္ပါတယ္။
သားသြားေနတုန္းမွာပဲ မိခင္ျဖစ္သူဟာ သားကို စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားပါတယ္။ စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားတာဆိုေတာ့ ဥပပါတ္ေျမေခြးမ ျဖစ္သြားရရွာပါတယ္။ အသျပာအေၾကြးတစ္ေထာင္ ရလာတဲ့သားက ေတာအုပ္အ၀ကို ေရာက္လာတဲ့အခါ ေျမေခြးမက ေတာထဲမွာ ဘုရားအေလာင္း ခိုးသူမွဴးႀကီးအုပ္စုရွိေနလို႔ မသြားေစလိုလို႔ ေဟာင္ေဟာင္ၿပီး တားရွာပါတယ္။ ဒါကိုမသိတဲ့ သားလုပ္သူက ႐ႈပ္တယ္ဆိုၿပီး ခဲနဲ႔ေပါက္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ရန္သူျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေခါက္ရွာငွက္က ခိုးသူေတြကို အခ်က္ျပပါတယ္။ ဘာမွမသိရွာတဲ့ လုလင္ငယ္က ေခါက္ရွာငွက္ရဲ႕ အသံၾကားေတာ့ ငါ့အတြက္ မဂၤလာနမိတ္ပဲဆိုၿပီး လက္အုပ္ခ်ီပါသတဲ့။ ဒါကို ဘုရားအေလာင္းခိုးသူႀကီးက တစ္ေနရာကေန အစအဆံုးေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းဟာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕အသံကို ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လုလင္ငယ္ ခိုးသူေတြရဲ႕လက္တြင္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။ အစအဆံုးသိေနတဲ့ ဘုရားအေလာင္း ခိုးသူႀကီးက လုလင္ငယ္ဆီက ေငြကို မယူပါဘူး။ အျဖစ္မွန္ကိုပဲ ေျပာျပပါတယ္။
“သင့္အေမဟာ သင့္ကို စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားတဲ့အတြက္ ေျမေခြးမျဖစ္ေနရရွာတယ္။ လမ္းမွာ ေတြ႔တဲ့ ေျမေခြးမဟာ သင့္အေမပဲ။ ေခါက္ရွာငွက္ကေတာ့ သင့္ရဲ႕ ရန္သူျဖစ္ဖူးသူပဲ။ သင့္အေမ သင့္အတြက္ သိပ္ေက်းဇူးမ်ားတယ္။ အေမ့ရဲ႕ေက်းဇူးကို အာ႐ံုျပဳၿပီး သင့္ရဲ႕ အသျပာတစ္ေထာင္ကို ယူသြားပါေတာ့” လို႔ေျပာၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ (ငါးရာ့ငါးဆယ္၊ သတပတၱဇာတ္)
စြဲလမ္းတာဟာ သက္ရွိကို စြဲလမ္းတာလည္း မေကာင္းပါဘူး။ သက္မဲ့ကို စြဲလမ္းတာလည္း မေကာင္းပါဘူး။ ပစၥပၸဳန္ဘ၀မွ ပူေလာင္ရသလို တမလြန္ဘ၀မွာလည္း ပူေလာင္ရပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို စြဲလမ္းမိၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ပဲစိတ္ဆင္းရဲရတာပါ။ တကယ္လို႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို စြဲလမ္းမိၿပီဆိုရင္လည္း စိတ္ဆင္းရဲဖို႔သာ အသင့္ျပင္ထားလိုက္ပါေတာ့။ စိတ္ဆင္းရဲလာရၿပီ ဆိုရင္လည္း ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အျပစ္တင္မေနေတာ့ဘဲ ေက်ေက်နပ္နပ္သာ ခံယူလိုက္ပါေတာ့။
မ်ားမ်ားစြဲလမ္းရင္ မ်ားမ်ားစိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။ နည္းနည္းစြဲလမ္းရင္ နည္းနည္းပဲ စိတ္ဆင္းရဲ ရပါတယ္။ လံုး၀ မစြဲလမ္းရင္ လံုး၀စိတ္မဆင္းရဲရေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္လိုခ်င္တဲ့သူဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မစြဲလမ္းရပါဘူး။ ဘာပစၥည္းကိုမွလည္း မစြဲလမ္းရပါဘူး။
ကိုယ့္ခင္ပြန္းကိုလည္း မစြဲလမ္းပါနဲ႔၊ ကိုယ့္ရဲ႕ဇနီးကိုလည္း မစြဲလမ္းပါနဲ႔၊ ကိုယ့္သားသမီးကိုလည္း မစြဲလမ္းပါနဲ႔။ ကိုယ့္ပစၥည္း ကိုယ့္ရာထူးဌာနႏၱရကိုလည္း မစြဲလမ္းပါနဲ႔။ ဒီလိုေျပာေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းမစာလို႔ ေျပာတာလို႔ ထင္ခ်င္ထင္မွာပါ။ ကိုယ့္ခင္ပြန္းေၾကာင့္လည္း စိတ္ဆင္းရဲရ၊ ကိုယ့္ဇနီးေၾကာင့္လည္း စိတ္ဆင္းရဲရ၊ ကိုယ့္သားသမီးေၾကာင့္လည္း စိတ္ဆင္းရဲရ၊ ဒါေတြဟာ သူတို႔အေပၚ စြဲလမ္းေနလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ မစြဲလမ္းရင္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စြဲလမ္းမႈအားလံုးကို ျဖတ္ရပါမယ္။
“ျဖတ္…ျဖတ္” ဆိုတာ သူတို႔အေပၚစြဲလမ္းေနတဲ့ ကိုယ့္ရင္ထဲက ဥပါဒါန္ေခၚတဲ့ ဆႏၵရာဂကိုသာ ျဖတ္ခိုင္းတာပါ။ သူတို႔အေပၚထားရမယ့္ ေမတၱာကို ျဖတ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စြဲလမ္းမႈေခၚတဲ့ ဥပါဒါန္က အကုသိုလ္ပါ။ ေမတၱာထားတာက ကုသိုလ္ပါ။ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္ကို အရင္ခြဲသိလိုက္ ရမွာပါ။ ဆိုလိုတာက စြဲလမ္းမႈနဲ႔ မေနနဲ႔၊ ေမတၱာနဲ႔ေနလို႔ ဆိုလိုတာပါ။ စြဲလမ္းမႈပယ္ပံုကိုေတာ့ ေနာက္မွပဲ ေျပာျပရေအာင္ပါ။ မိသားစုေမတၱာနဲ႔ ေနပံုေလးကိုပဲ အရင္ေျပာျပ ရေအာင္ပါ။ ေမတၱာနဲ႔ ေနတဲ့အခါ ေမတၱာသံုးမ်ဳိးနဲ႔ ေနရမွာပါ။
မနက္အိပ္ရာကထ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ၿပီး ဘုရားခန္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိပ္ရာ ခုတင္ေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ “ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ အစစ အရာရာ အဆင္ေျပပါေစ” လို႔ ေမတၱာပို႔လိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့ “သမီးႀကီး ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊ သား…ေျမးေလး…ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ” စသည္ျဖင့္ သားသမီး၊ ေျမးေတြကို ဆက္ၿပီး ေမတၱာပို႔လိုက္ပါ။ ဒါ မေနာကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။ အားလံုးႏိုးတဲ့အခါ “အေဖႀကီး ဘာနဲ႔စားမွာလဲ၊ သမီးႀကီးကေကာ ဘာနဲ႔စားမွာလဲ၊ သားငယ္ကေကာ ဘာနဲ႔စားမွာလဲ” လို႔ ပူညံပူညံနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ စကားခ်ဳိခ်ဳိေလးနဲ႔ ေမးလိုက္တာက ၀စီကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။ ကိုယ့္ခင္ပြန္း စားခ်င္တာေလးေတြ၊ ကိုယ့္သားသမီးစားခ်င္တာ ေလးေတြကို စိတ္ပါလက္ပါနဲ႔ ေၾကာ္ေလွာ္ေဖ်ာ္ေပးလိုက္တာကကာယကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။ သားျဖစ္တဲ့သူ၊ သမီးျဖစ္တဲ့သူ၊ ေခၽြးမျဖစ္တဲ့သူကလည္း မနက္ပိုင္းမွာ အိပ္ရာထ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ၿပီးတာနဲ႔ အိပ္ရာေပၚကပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားခန္း၀င္ၿပီးပဲျဖစ္ျဖစ္ “ေဖေဖက်န္းမာပါေစ၊ ေမေမက်န္းမာပါေစ၊ မမႀကီး က်န္းမာပါေစ” စသည္ျဖင့္ ေမတၱာပို႔လိုက္တာက မေနာကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။ “ဒီေန႔ သားအျပင္သြားမလို႔၊ ေမေမ့အတြက္ ဘာ၀ယ္ခဲ့ရမလဲ” စသည္ျဖင့္ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေမးလိုက္တာက ၀စီကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။
အျပင္သြားလို႔ ျပန္လာတဲ့အခါ ကိုယ့္အေမအေဖ စားခ်င္တာေလးေတြ၊ သံုးခ်င္တာေလးေတြ ၀ယ္လာတာ၊ အားတဲ့အခါ အေမ့ဇက္ေၾကာေလး ႏွိပ္နယ္ေပးတာ၊ ေဆးတိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္တိုင္ ေရခပ္ၿပီး တိုက္ေပးတာ၊ အိပ္ရာျခင္ေထာင္ျပင္ေပးတာေတြက ကာယကံေမတၱာနဲ႔ ေနလိုက္တာပါ။ ဒါက အက်ဥ္းေျပာျပတာပါ။ က်န္တာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ခ်ဲ႕သိရမွာပါ။ က်င့္လည္း က်င့္သံုးရမွာပါ။ တစ္ဖက္က ေမတၱာနဲ႔ေနသလို တစ္ဖက္ကလည္း မစြဲလမ္းေအာင္ေနရမွာပါ။
မစြဲလမ္းေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ?...။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာအေျခခံတရားေတာ္နဲ႔ စူဠေ၀ဒလႅသုတ္တရားေတာ္ထဲကေန စာေရးသူ နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ေျပာသြားရေအာင္ပါ။
ျမင္ရာ၊ ၾကားရာ၊ နံရာ၊ စားရာ၊ ေတြ႔ထိရာ၊ စိတ္ကူးႀကံသိရာေတြမွာ စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါးက အသင့္ရွိေနပါတယ္။
ဥပမာ- ႐ူပါ႐ံုတစ္ခုကို ျမင္ဆဲခဏမွာ-
(၁) မ်က္စိနဲ႔အဆင္းက ႐ုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
(၂) ျမင္လို႔ေကာင္းတာ မေကာင္းတာက ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
(၃) ျမင္ရတဲ့အဆင္းကို မွတ္သားထားတာက သညာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
(၄) ျမင္မႈကိစၥၿပီးဆံုးေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္တာ၊ ႏွလံုးသြင္းတာက သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
(၅) ျမင္သိ႐ံုမွ်သေဘာက ၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။ တျခား ၾကားရာ၊ နံရာ၊ စားရာ၊ ေတြ႔ထိရာ၊ စိတ္ကူးႀကံသိရာေတြမွာလည္း စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါး ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ကေလး ေကြးတာေလးကိုပဲ အာ႐ံုျပဳၾကည့္လိုုက္ပါ။ ေကြးတဲ့အခါမွာ ေကြးခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးက အရင္စၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ေကြးတဲ့႐ုပ္ကေလးက တစ္ေရြ႕ခ်င္းျဖစ္လာတာပါ။ ဒီေတာ့ လက္တစ္ေကြးမွာ ေကြးခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးရယ္၊ ေကြးတဲ့ ႐ုပ္ကေလးရယ္ပါ။ ေကြးမယ္လို႔ ႀကံတဲ့စိတ္ကေလးမွာ နာမ္ခႏၶာေလးပါး ပါပါတယ္။
(၁) ေကြးတဲ့အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ ေကြးတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ႏွလံုးမသာမယာနဲ႔ ေကြးတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ၀မ္းသာတာလည္း မဟုတ္၊ ႏွလံုးမသာမယာတာလည္း မဟုတ္ဘဲ ရိုးရိုးအေနအထားနဲ႔ ေကြးတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါက ေ၀ဒနကၡႏၶာပါ။
(၂) ေကြးမယ္လို႔ မွတ္ထားတဲ့သညာက သညကၡႏၶာပါ။
(၃) ေကြးဖို႔ ေစ့ေဆာ္ တိုက္တြန္းတဲ့သေဘာေလးက သခၤါရကၡႏၶာပါ။
(၄) ေကြးမယ္လို႔ ႀကံတဲ့စိတ္က ၀ိညာဏကၡႏၶာပါ။
(၅) ေကြးတဲ့လႈပ္ရွားမႈက ႐ူပကၡႏၶာပါ။
ဒီေတာ့ တစ္ေရြ႕ေကြးတိုင္း ခႏၶာငါးပါးရွိေနတာပါ။ ဒါကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မ႐ႈႏို္င္ရင္ “ငါေကြးတယ္၊ ငါေကြးတယ္” လို႔ ထင္သြားေတာ့တာပါ။ တျခားေနရာေတြမွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ “ငါျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါစားတယ္၊ ငါသြားတယ္၊ ငါအိပ္တယ္၊ ငါလြမ္းတယ္၊ ငါ၀မ္းသာတယ္၊ ငါစိတ္ဆင္းရဲတယ္” ဆိုၿပီး စြဲသြားေတာ့တာပါ။
ခႏၶာငါးပါးရဲ႕သေဘာကို ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလး နားလည္သေလာက္ အရင္ေျပာျပတာပါ။ ခႏၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာေလးကို သိသြားၿပီးရင္ ၀ိပႆနာအေျခခံသေဘာေလးကို ဆက္ၿပီး ေျပာရေအာင္ပါ။ တရားအားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့သူေတြအတြက္ ဖတ္ရတာ နည္းနည္းခက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာတရား ဗဟုသုတေလးရွိသြားေအာင္ ႀကိဳးစားသည္းခံၿပီး ဖတ္ေပးပါဦး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတြကို အရင္ေဆာင္ထားရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။
-၀ိပႆနာ၊ ဥာဏ္ဆိုတာ၊ ဘယ္ဟာ႐ႈ၍ ျဖစ္သနည္း။
စြဲလမ္းႏိုင္ရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာ႐ႈ၍ ျဖစ္သတည္း။
-ဘယ္အက်ဳိးငွာ၊ ထိုခႏၶာ၊ ဘယ္ခါ႐ႈရပါသနည္း။
မစြဲဖို႔ရာ၊ ျဖစ္ဆဲမွာ၊ မွန္စြာ႐ႈရပါသတည္း။ ျဖစ္ခိုက္မ႐ႈ၊ ရုပ္နာမ္စု၊ စြဲမႈ၀င္ေရာက္သည္။
၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို႐ႈရပါသလဲတဲ့။ စြဲလမ္းႏိုင္တဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ႐ႈရပါတယ္တဲ့။ ႐ႈတဲ့အခါ ဘယ္အက်ဳိးအတြက္ ႐ႈရပါသလဲတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္အခါမွာ ႐ႈရပါသလဲတဲ့။
ေမးခြန္းက ႏွစ္ခုပါ။ အေျဖကလည္း ႏွစ္ခုပါ။ မစြဲဖို႔အတြက္ ႐ႈရတာပါတဲ့။ ႐ႈတဲ့အခါ ျဖစ္ဆဲမွာပဲ ႐ႈပါတဲ့။ ျဖစ္ခိုက္ျဖစ္ဆဲမွာ မ႐ႈရင္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးအေပၚ စြဲလမ္းမႈ ၀င္တတ္ပါတယ္တဲ့။ ေမးခြန္းနဲ႔အေျဖကို တြဲၿပီး ေဆာင္ပုဒ္ေရးျပထားတာပါ။
၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးကိုပဲ ႐ႈရမွာပါ။ ဒါကိုေတာ့ အေသလက္ကိုင္ထား ရပါ့မယ္။ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးက အတူတူပါ။ ေတာ္ၾကာ ခႏၶာငါးပါး ႐ႈဖို႔ ေျပာလိုက္၊ ေတာ္ၾကာ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ႐ႈဖို႔ ေျပာလိုက္နဲ႔ မ်က္စိလည္သြားမွာဆိုးလို႔ပါ။
ခႏၶာငါးပါးမွာ ႐ုပ္ခႏၶာက တစ္ပါး၊ နာမ္ခႏၶာက ေလးပါးပါ။ ႐ုပ္ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးက ႐ူပကၡႏၶာပါ။ ေ၀ဒနာက ေ၀ဒနကၡႏၶာပါ။ သညာက သညကၡႏၶာပါ။ ေ၀ဒနာ သညာမွၾကြင္းတဲ့ ေစတသိတ္ငါးဆယ္က သခၤါရကၡႏၶာပါ။ စိတ္က ၀ိညာဏကၡႏၶာပါ။ ဒီ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးထဲမွာပဲ ခႏၶာငါးပါးဖြဲ႔လို႔ ရေနတာပါ။ ဒါက ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး အတူတူပဲဆိုတာ စာဖတ္သူလူငယ္ေတြအတြက္ ရွင္းျပတာပါ။ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကေတာ့ အားလံုး ရင္းႏွီးေနၿပီး ခႏၶာငါးပါးက်ေတာ့ နည္းနည္းစိမ္းသလို ရွိေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရင္းႏွီးၿပီးသား ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကိုပဲ ကိုင္ထားၿပီး ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ဖို႔၊ မစြဲလမ္းဖို႔ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို ႐ႈမွတ္ရတယ္လို႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ သိထားလိုက္ရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး လံုေလာက္ပါတယ္။
႐ုပ္ေတြ၊ နာမ္ေတြ ေျပာလိုက္လို႔ နားလည္ရခက္ေသးတယ္ဆိုရင္လည္း သြားေနဆဲမွာ သြားတယ္လို႔ သိလုိက္ပါ။ ေသာက္ေနဆဲမွာ ေသာက္တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။ အ၀တ္၀တ္ေနဆဲမွာ ၀တ္တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။ ေရခ်ဳိးေနဆဲမွာ ခ်ဳိးတယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။ ေဒါသထြက္ေနဆဲမွာ ထြက္တယ္လို႔ သိလုိက္ပါ။ ဣႆာမစၦရိယျဖစ္ဆဲမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိလိုက္ပါ။
ဒီလိုပါပဲ။ ထိုင္ေနတုန္း၊ အိပ္ေနတုန္းမွာလည္း ထင္ရွားတဲ့ ျဖစ္ခိုက္႐ုပ္နာမ္တစ္ခုခုကို သိသိေနဖို႔ပါပဲ။ ၀င္ေလေလးကို သိေနဖို႔၊ ထြက္ေလေလးကို သိေနဖို႔၊ ေဖာင္းမႈေလးကို သိေနဖို႔၊ ပိန္မႈေလးကို သိေနဖို႔၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕တစ္ေနရာက ပူမႈေလးကို သိေနဖို႔၊ ေအးေနမႈေလးကို သိေနဖို႔၊ နာေနရင္ နာတဲ့ သေဘာေလးကို သိေနဖို႔၊ ေတြးရင္ ေတြးတာေလးကို သိေနဖို႔ပါပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ေလး ေတြကို သိေပးေနရင္ စြဲလမ္းမႈေတြ မ၀င္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီေတာ့ တစ္သက္လံုးက ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့နဲ႔ ေနခဲ့တာဆိုေတာ့ အခ်ိန္ျပည့္မွတ္ေနႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ ဒီစာေရးသူလည္း လံုး၀မမွတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္ေလး၊ သိႏိုင္သေလာက္ေလး မွတ္ၾကည့္ပါ။ မွတ္ရင္းနဲ႔ တရားရဲ႕သေဘာေလးေတြကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း သိလာပါလိမ့္မယ္။ လိုရင္းက ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကို ႐ႈမွတ္ေနဖို႔ပါပဲ။ စကားလံုးေျပာင္းေျပာရင္ ျဖစ္ခိုက္႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကို သိသိေနဖို႔ပါ။
သြားရင္ သြားတယ္လို႔ သိလိုက္ဖို႔ပါ။ ေသာက္ရင္ ေသာက္တယ္လို႔ သိလိုက္ဖို႔ပါ။ ျမင္ရာ ၾကားရာ နံရာ ေတြ႔ထိရာ ႀကံစည္စိတ္ကူးရာေတြမွာလည္း လိုက္လိုက္သိေပးေနရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ကို မ႐ႈမိရင္ စြဲမႈ ၀င္တတ္ပါတယ္။ ငါျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါသြားတယ္၊ ငါစားတယ္၊ ငါ့ခင္ပြန္း၊ ငါ့သားသမီး စသည္ျဖင့္ စြဲလမ္းမႈေတြ ၀င္လာေတာ့တာပါ။ ဒီသေဘာေလးေတြက ၀ိပႆနာတရားကို ႐ႈမွတ္ထားဖူးမွ သိတာပါ။ ၀ိပႆနာ မ႐ႈမွတ္ဖူးေသးရင္ သေဘာေပါက္ခ်င္မွ ေပါက္မွာပါ။
၀င္ရင္ “၀င္တယ္”လို႔ တစ္ခ်က္မွတ္လိုက္တာဟာ ကိုယ့္ခ်စ္သူ ကိုယ့္ခင္ပြန္း ကိုယ့္သားသမီး ကိုယ့္ရာထူးဌာနႏၱရ ေငြေၾကးအေပၚ စြဲလမ္းေနတဲ့ ဆႏၵရာဂကို တဒဂၤအားျဖင့္ တစ္ခ်က္ပယ္ လိုက္တာပါ။ ထြက္ရင္ “ထြက္တယ္” လို႔ မွတ္လိုုက္တာဟာ ကိုယ့္ခ်စ္သူအေပၚ စြဲလမ္းေနတဲ့ ဆႏၵရာဂကို တဒဂၤ ပယ္လိုက္တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ၊ သြားရင္ “သြားတယ္”လို႔ မွတ္လိုက္တာ၊ ေသာက္ရင္ “ေသာက္တယ္”လို႔ မွတ္လိုက္တာဟာ စြဲလမ္းမႈေတြကို ၀ိပႆနာေတြနဲ႔ ပယ္ပယ္ေနတာပါ။ တစ္ခ်က္ ႐ႈမွတ္လိုက္တာနဲ႔ စြဲလမ္းမႈကို ပယ္လိုက္။ တစ္ခ်က္ ႐ႈမွတ္လိုက္နဲ႔ စြဲလမ္းမႈကို ပယ္လိုက္န႔ဲ ႐ႈပါ မ်ားလာရင္ စြဲလမ္းမႈေတြ ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားမွာျဖစ္သလို တရားရဲ႕သေဘာေလးကိုလည္း သေဘာ ေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။ သြားရင္ သြားတယ္လို႔ သိလိုက္ပါဆိုေတာ့ “ဟယ္…စြဲလမ္းတာကို ပယ္တာ ကလည္း လြယ္လိုက္တာ” လို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔။ မစြဲလမ္းဖို႔အတြက္ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ကိုပဲ ႐ႈမွတ္ရမွာပါ။ တရားရွာကိုယ္မွာေတြ႔ ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ စြဲလမ္းမႈဟာ မေကာင္းဘူး၊ ဆိုးက်ဳိးကိုပဲ ေပးတယ္ဆိုတာ စာသိသိထားရင္ကို အေတာ္ဟုတ္ေနပါၿပီ။ ဥာဏ္ျဖစ္ၿပီး သိသြားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
တစ္သံသရာလံုးက စၿပီး စြဲလမ္းခဲ့တာဆိုေတာ့ ျဖတ္ရတာ ခက္ေနေတာ့တာေပါ့။ မျဖတ္ႏိုင္လို႔ ပစ္ထားလိုက္ျပန္ရင္လည္း စြဲလမ္းမႈက ပိုပိုခိုင္ၿမဲသြားေတာ့မွာပါ။ ျဖတ္တဲ့နည္းကို ကိုယ္ကသိထားၿပီ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္ပိုင္းေလးနဲ႔ ျဖတ္ျဖတ္သြားဖို႔ပါပဲ။ ျဖတ္ပါမ်ားလာရင္ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ျပတ္သြားမွာပါ။ စာေရးသူေကာ၊ စာဖတ္သူေတြေကာ စြဲလမ္းမႈကို ျပတ္ေအာင္ မျဖတ္ႏိုင္ၾကေသးလို႔ အခုလို သံသရာ က်င္လည္ေနၾကရတာပါ။ ျပတ္ေအာင္ျဖတ္ႏိုင္တဲ့ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဒုကၡေတြမ်ားလွတဲ့ ဒီသံသရာမွာ က်င္လည္စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
တကယ္လို႔ စြဲလမ္းမႈကို အျပစ္မျမင္ဘဲ ငါ့ခင္ပြန္း၊ ငါ့သားသမီး၊ ငါ့ေရႊေငြ၊ ငါ့ရာထူးဌာနႏၱရဆိုၿပီး စြဲလမ္းဖို႔ကိုပဲ စြဲလမ္းသထက္ စြဲလမ္းေအာင္ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သံသရာမွာ က်င္လည္ၿပီးရင္း က်င္လည္ေနရေတာ့မွာပါ။ ဒါဆိုရင္ သံသရာမွာ မလိုခ်င္တဲ့ ဒုကၡေတြကလည္း ႀကံဳရဦးမွာပါ။ သံသရာ အထိ မၾကည့္ပါနဲ႔ဦး။ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာပဲ ကိုယ္ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡေတြက အမ်ားႀကီးရယ္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲရသလဲ။ ေပ်ာ္ရတဲ့အခ်ိန္က နည္းနည္းရယ္ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားၾကည့္ရင္ သိပါတယ္။
ကိုယ္က ျပတ္ခ်င္လို႔ ျဖတ္တဲ့အခါမွာ ဒီဘ၀မွာ မျပတ္ေသးလည္း ျဖတ္တဲ့အထံုက ေနာက္ဘ၀အထိ ပါသြားမွာပါ။ အထံုပါရမီပါသြားရင္ ေလာကီကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြနဲ႔ မလႊဲမေရွာင္သာ ႀကံဳေတြ႔ေနရ ဦးေတာ့ အထံုပါရမီ အားေလ်ာ္စြာ ေနာက္ဘ၀မွာလည္း ဆက္ျဖတ္ေနဦးမွာပါ။ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း ျဖတ္ျဖတ္လာတဲ့အခါ ပါရမီေတြျပည့္လာတဲ့ တစ္ေန႔မွာေတာ့ မျဖစ္မေန ျပတ္သြားရေတာ့မွာပါ။
ျဖတ္နည္းကလည္း ျဖစ္ခိုက္႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကိုသိသိေနဖို႔ပါပဲ။ ခက္လားဆိုေတာ့ မခက္ပါဘူး။ ခက္တာက မျဖတ္တာက ခက္ေနတာပါ။ ေ၀းေ၀းမၾကည့္ပါနဲ႔။ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကို သိသိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာအကုသိုလ္ ကိေလသာမွ မ၀င္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကေလးက ေအးၿငိမ္း ေနတာေတာ့ အမွန္ပါ။ ဒါက လက္ေတြ႔ရရွိတဲ့ အက်ဳိးပါ။
ျဖတ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ စြဲလမ္းမႈကိုသာ ျဖတ္ခိုင္းတာပါ။ ေမတၱာကို ျဖတ္ခိုင္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ့္မိသားစုအေပၚ ေမတၱာသံုးမ်ဳိးကိုလည္း ေန႔စဥ္ထားမယ္။ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကိုလည္း သိသိၿပီးျဖတ္ေနမယ္။ ဒီထက္မကတတ္ႏိုင္ရင္ အိမ္က ဘုရားခန္းထဲမွာ ေသခ်ာထိုင္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္နာမ္တစ္ခုခုရဲ႕ ထင္ရွားမႈကို သိေနမယ္။ မွတ္ေနမယ္။ ဒီထက္မက ပိုၿပီး တတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္လည္း ရိပ္သာတစ္ခုခုမွာ ဆယ္ရက္တန္သည္။ တစ္လတန္သည္ ၀င္ၿပီး အခါအခြင့္သင့္တိုင္း အားထုတ္ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘ၀က အဓိပၸါယ္ရွိသထက္ကို ရွိရွိေနေတာ့တာပါ။
သာသနာေတာ္နဲ႔ ႀကံဳခိုက္မို႔ ဒီလို၀ိပႆနာတရားေတြကို သိခြင့္ က်င့္ခြင့္ရေနတာပါ။ သာသနာပ ကာလမွာ ၀ိပႆနာတရားကို သိခြင့္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သမထတရားပဲ သိခြင့္ရေတာ့မွာပါ။
ကိုယ္တိုင္က စာေရးေနေတာ့ အႏုပညာရွင္အားလံုးကို ခ်စ္ပါတယ္။ ၀တၳဳေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ စြဲလမ္းမႈကို အေျခခံၿပီး စြဲလမ္းမႈနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ တရားသေဘာနဲ႔ တည့္တည့္ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သံသရာရွည္ေၾကာင္းေတြကိုပဲ ေရးျပ၊ ရိုက္ျပတာက မ်ားပါတယ္။ ကိုယ္က သံသရာရွည္ေၾကာင္းေကာ၊ သံသရာတိုေၾကာင္းေကာ သိထားတာဆိုရင္ တစ္ဖက္က မကင္းႏိုင္တဲ့ သံသရာရွည္ေၾကာင္းကိုလည္း ေရးျပ၊ ရိုုက္ျပမယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း သံသရာ ရပ္ေၾကာင္းကိုလည္း ကိုယ့္ရဲ႕အႏုပညာ၊ အတတ္ပညာနဲ႔ ေရးျပ၊ ရိုက္ျပမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အႏုပညာထဲမွာ တရားကုသိုလ္ေတြပါ ပါေနေတာ့တာပါ။ စြဲလမ္းမႈေတြနဲ႔ပဲ အၿမဲ ဇာတ္သိမ္း မေနေစခ်င္ပါဘူး။
ငယ္ငယ္ကဆို မိုးေအးေအးမွာ ၿငိမ္းေက်ာ္ရဲ႕ ၀တၳဳနဲ႔ ေကြးရတာကို သိပ္သေဘာက်တာပါ။ ဘယ္လိုေကြးသလဲဆိုရင္ ၀တၳဳစာအုပ္ကို ဗလာစာရြက္အျဖဴနဲ႔ဖံုးၿပီး အဖံုးေပၚမွာ ေဆာ့ပင္နဲ႔ ၀ိနည္းအေျဖ၊ သဒၵါအေျဖဆိုၿပီး ေရးလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ဖတ္တာပါ။ အေ၀းကၾကည့္ရင္ ၀ိနည္းအေျဖ၊ သဒၵါအေျဖ ၾကည့္ေနသလိုလိုပါ။ မေကာင္းမႈကို သင္စရာမလိုဘဲနဲ႔ကို တတ္ခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ အရြယ္က စကားေျပာလာၿပီ။ ေသဖို႔ တျဖည္းျဖည္း နီးလာၿပီဆိုေတာ့ ဘ၀အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ စာအုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ေကြးခ်င္ေတာ့တာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။ ကိုယ္က အႏုပညာမွန္သမွ် ခ်စ္တာဆိုေတာ့ ၀တၳဳ၊ ဗီဒီယို ရုပ္ရွင္ေတြမွာ အခ်စ္နဲ႔စၿပီး အခ်စ္နဲ႔ပဲ ဆံုးဆံုးသြားတာ၊ စြဲလမ္းမႈနဲ႔စၿပီး စြဲလမ္းမႈနဲ႔ပဲ ဆံုးဆံုးသြားတာမ်ဳိးတင္မဟုတ္ဘဲ အခ်စ္ရဲ႕ အက်ဳိးအျပစ္၊ စြဲလမ္းမႈရဲ႕ အက်ဳိးအျပစ္ေတြနဲ႔အတူ သံသရာျဖတ္ေတာက္နည္းေလးေတြပါ တစ္ခါတေလ ထည့္ထည့္ၿပီး ျပသြားေစခ်င္တာပါ။
လူသားေတြက မကင္းႏိုင္တဲ့အခ်စ္ေတြကို စိတ္ကူးေကာ၊ လက္ေတြ႔ေကာ ဖန္တီးေနၾကဦးမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်စ္ထက္ အေရးႀကီးတဲ့အရာက ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္က သိထားရမွာပါ။
ကဲ…ထားပါေတာ့။ ကိုယ္က ကိုယ့္ခင္ပြန္းကို စြဲလမ္းလိုက္၊ ကိုယ္ခင္ပြန္းက ကိုယ့္ကို စြဲလမ္းလိုက္၊ ကိုယ္က ကိုယ့္သားသမီးကို စြဲလမ္းလိုုက္၊ ကိုယ့္သားသမီးက ကိုယ့္ကို စြဲလမ္းလိုက္နဲ႔ပဲ ေနသြားမယ္ ဆိုရင္ စြဲလမ္းမႈရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးေတြက လာေတာ့မွာပါ။
ကို္ယ္က တရားသေဘာေတြ သိထားရၿပီဆိုေတာ့ တစ္ဖက္က မိသားစုကို ေမတၱာနဲ႔ေနၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း မစြဲလမ္းေအာင္ ျဖစ္ခိုက္႐ုပ္နာမ္ေတြကို သိသိသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ မိသားစုဟာ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ပန္းတိုင္တစ္ခုဆီကို တစ္ညီတညြတ္တည္း ဦးတည္ေနေတာ့မွာပါ။ ေတြ႔ၾက ဆံုၾကခို္က္မွာ မိသားစုသံေယာဇဥ္ေတြ၊ စြဲလမ္းမႈေတြနဲ႔ပဲ ဘ၀ကို အခ်ိန္ကုန္ မသြားသင့္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတဲ့အတိုင္းလည္း ေနသြားရမွာပါ။ စြဲလမ္းမႈေတြနဲ႔ပဲ ေနသြားရင္ ကိုယ္လည္း အက်ဳိးမရွိ၊ သူလည္း အက်ဳိးမရွိျဖစ္ရေတာ့တာပါ။
ေသခါနီးဆိုရင္ အဲဒီစြဲလမ္းမႈကို ပိုၿပီးေတာင္ ဂရုစိုက္ရမွာပါ။ စြဲလမ္းမႈနဲ႔ ကြယ္လြန္သြားရင္ လားရာဂတိက သိပ္မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာဆိုရင္ ေသခါနီးေတြ႔ခ်င္တဲ့ မိသားစုတစ္ေယာက္ခ်င္းကို အကုန္ေစာင့္တာပါ။ မိသားစုစံုၿပီဆိုမွ မွာစရာရွိတာ ေသခ်ာမွာၿပီး “အင့္” ဆိုၿပီး အသက္ထြက္သြားတာပါ။ အဲဒီမိသားစု စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔သာ ေသသြားရင္ ေသသူအတြက္ ဂတိေကာင္းဖို႔ ခက္လွပါတယ္။
တကယ္ ကိုယ္ေသမွာ ေသခ်ာသိေနၿပီဆိုရင္ သက္ရွိသက္မဲ့ စြဲလမ္းမႈမွန္သမွ်ကို ျဖတ္ၿပီး ကိုယ္ႏွလံုးသြင္းေနက် တရားတစ္ခုခုကို သတိမျပတ္ ႏွလံုးသြင္းေနႏိုင္မွ ေသျခင္းလွမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးမွာ အားကိုးရာ တရားတစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနရပါမယ္။ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ပြားေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပဳခဲ့တဲ့ဒါနကို ျပန္ဆင္ျခင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့သီလကို ျပန္ဆင္ျခင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အတြက္ မွတ္ရလြယ္ကူတဲ့ တရားတစ္ခုခုပါ။
ဒါကို ကိုယ္က ေကာင္းေကာင္း ေလ့က်င့္ထားႏိုင္ရပါမယ္။ အလြယ္ကူဆံုး ေလ့က်င့္ပံုကေတာ့ အိပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ခဏေသတယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး တရားတစ္ခုခုကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး အိပ္တတ္ဖို႔ပါ။ ၀ိပႆနာပြားၿပီး အိပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မႏိုင္ေသးရင္လည္း ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ၊ နေမာတႆကို ပြားတာ၊ ကိုယ့္အတြက္လြယ္တဲ့ တရားတစ္ခုခုနဲ႔လည္း ေလ့က်င့္ႏိုင္ပါတယ္။
ေတာင္ေတြး၊ ေျမာက္ေတြး၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူအေၾကာင္းေတြး၊ ကိုယ္မုန္းတဲ့သူအေၾကာင္းေတြး၊ ဟိုပစၥည္းေတြး၊ ဒီပစၥည္းေတြး ေတြးေနရင္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔လည္း အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အိပ္ခါနီးမွာ စြဲလမ္းမႈကို တရားနဲ႔ ခဏျဖတ္တဲ့သေဘာပါ။
တစ္ခါတစ္ေလ အားတဲ့အခါေလးေတြမွာ စြဲလမ္းမႈရဲ႕ အက်ဳိးအျပစ္ေတြကို ပံုေဖာ္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါလား။ “ေအာ္…ငါသူ႔ကို စြဲလမ္းမိလို႔ ဒီလိုစိတ္ဆင္းရဲေနရတာ၊ ငါ သူ႔ကို မစြဲလမ္းမိ လို႔ရွိရင္ ဒီလိုစိတ္ဆင္းရဲေနရမွာ မဟုတ္ဘူး” ဆိုၿပီး အေတြးအေျဖေလးက အသိဥာဏ္မွာ တစ္ရိပ္ရိပ္နဲ႔ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို မၾကာမၾကာ ဆင္ျခင္ေပးေနရင္ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ကို ႐ႈမွတ္ၿပီး စြဲလမ္းမႈကို ပယ္ဖို႔အတြက္ အေျခခံအေထာက္အပံ့ေလးေတြ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ကို မ႐ႈမွတ္ ႏိုင္ေသးဦးေတာ့ စြဲလမ္းမႈရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးဆိုးျပစ္ေတြကို အားတဲ့အခါေလးေတြမွာ ဆင္ျခင္ဆင္ျခင္ ေပးေနမယ္ဆိုရင္လည္း အသင့္အတင့္ တရားအသိေလးေတြ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ကေလး ကလည္း အသင့္အတင့္ ၿငိမ္းေအးေနပါၿပီ။
တကယ္ေတာ့ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ေလးေတြကို တဒဂၤ သိလိုက္တာနဲ႔ တဒဂၤ ၿငိမ္းေအးသြားတာပါ။
ကဲ…စာဖတ္သူ စြဲလမ္းမႈေတြကို တဒဂၤေလာက္ ျဖတ္ၾကည့္ပါလား။ အဲဒီ တဒဂၤအတြင္းေလးမွာ စိတ္ကေလး ၿငိမ္းေအးေနပါလိမ့္မယ္…။
- [အရွင္ရာဇိႏၵ - ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)]
[(၁၀,၁၇.၃.၂၀၀၈) အလင္းတန္းဂ်ာနယ္မွ
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားသို႔ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။]
(မူရင္းဓမၼဒါနအလွဴရွင္ - ေအးေအးမိုးမိကူး)
Saturday, September 2, 2017
Home »
ဗဟုသုတဆိုင္ရာ
» မစြဲလမ္းပါနဲ႔ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ) ” ••••••••••••••••••••••••••••••
0 comments:
Post a Comment