Saturday, February 13, 2016

ေျမျမိဳသည္အထိ ဆုိးက်ဳိးကုိေပးတတ္ေသာ မုသာဝါဒကံ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းအျပစ္နွင့္ အျပစ္ျပဝတၳဳမ်ား

ေျမျမိဳသည္အထိ ဆုိးက်ဳိးကုိေပးတတ္ေသာ
မုသာဝါဒကံ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းအျပစ္နွင့္
အျပစ္ျပဝတၳဳမ်ား
*******************************
မုသာဝါဒ ကံအေၾကာင္းကုိေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း
ဒီသိကၡာပုဒ္က အားလုံးသိတဲ့အတုိင္း ငါးပါးသီလရဲ့ စတုတၳေျမာက္သိကၡာပုဒ္ပါ။
မုသာဝါဒဆုိတာက သူတစ္ပါး အက်ဳိးစီးပြားကုိ ထိခုိက္ပ်က္ျပားေစေသာ လိမ္ညာမွဳ လွည့္ပတ္မွဳကုိ မုသာဝါဒလုိ႔ေခၚတာပါ။ ႏွဳတ္နဲ႔မေျပာပဲ ကုိယ္အမူရာနဲ႔ လိမ္ညာလုိ႔ သူတစ္ပါးအက်ဳိးစီးပြားလည္းပ်က္မည္ဆုိပါက မုသာဝါဒပင္ျဖစ္ပါတယ္။
သူတစ္ပါး အက်ဳိးစီးပြားကုိ မထိခုိက္ေစပဲ တစ္စုံတစ္ရာေကာင္းက်ဳိးရေစလုိျပီး၊တစ္ဖက္အမွားကုိသိေစလုိ၍ပရိယာယ္ သုံးျခင္းသည္၊ဆုိးက်ဳိးရေစလုိ၍ေျပာျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္သျဖင့္ မုသာဝါဒကံမေျမာက္ဘူးလုိ႔ေျပာရမွာပါ။
(ဥပမာ) ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ညီေတာ္နႏၵမင္းသား အရဟတၱမဂ္တည္းဟူေသာ တရားထူးကုိရေစလုိေသာေၾကာင့္၄င္း၊ (တစ္နည္း)ညီေတာ္နႏၵမင္းသားရဲ့ စရုိက္ကုိ သုံးသပ္ေတာ္မူျပီး ထုိစရုိက္နဲ႔ကုိက္ညီမယ့္ ကမၼ႒ာန္းကုိေပးျခင္း
(တစ္နည္း) ဇနပဒကလ်ာနီတည္းဟူေသာ အေခ်ာအလွႏွမေတာ္ကုိစြဲလန္းေနျခင္းေၾကာင့္
သာသနာေတာ္ကေန လူထြက္ဖုိ႔ၾကိဳးစားေနတဲ့ နႏၵမင္းသားကုိ တရားထူးရေစလုိေသာေၾကာင့္ ပရိယာယ္သုံးျပီး တရားက်င့္ခုိင္းဖူးပါတယ္။
ဒါကုိေထာက္ဆၾကည့္ရင္သူတစ္ပါးေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစမယ့္ ပရိယာယ္မ်ဳိးက်ေတာ့ မုသာဝါဒကံ မေျမာက္ဘူးဆုိတာကုိသိေစခ်င္တာပါ။
ဒါေပမယ့္ ၊ရယ္ျမဴးလုိ၍မုသားေျပာဆုိျပဳမူျခင္းမ်ားမွာ မုသာဝါဒကံ ေျမာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အျပစ္ေသးတယ္။ မုသာဝါဒကံကုိလြန္က်ဴးမိရင္ေတာ့
(၁) မၾကည္ၫိုဖြယ္ရာ ရုပ္ဆင္းရွိျခင္း၊
(၂) သြား မညီမၫြတ္ ရွိျခင္း၊
(၃) နား မခ်မ္းသာေသာ အသံ ရွိျခင္း၊
(၄) ၀လြန္းဆူလြန္းျခင္း၊
(၅) ပိန္လြန္း ေသးလြန္းျခင္း၊
(၆) နိမ့္ ပုလြန္းျခင္း
(၇) ျမင့္ ရွည္လြန္းျခင္း၊
(၈) ၾကမ္းတမ္းေသာ အသားအေရ ရွိျခင္း
(၉) ခံတြင္းပါးစပ္ပုပ္ညႇီျခင္း၊
(၁၀) ဆြံ႕အ တုန္လႈပ္ျခင္း၊
(၁၁) သူတပါးတို႕မယံုၾကည္ျခင္း
(၁၂) တိုေသာ လွ်ာ စကားမၿပီ ရွိျခင္း၊
(၁၃) လွ်ပ္ေပၚတတ္ျခင္း၊
(၁၄) မိုက္မဲ ေတြေ၀ျခင္း
(၁၅) ဉာဏ္ ပညာ နည္းပါးျခင္း၊
(၁၆) ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ျခင္း။(ခုဒၵပါဌ အ႒ကထာ)
ထုိ ဆုိးက်ဳိးမ်ားအျပင္ ေသလြန္သည့္အခါ အပါယ္ေလးပါးသုိ႔ ေရာက္ရျခင္းဆုိတဲ့ ဆုိးက်ဳိးမ်ားစြာကုိရေစပါတယ္။
မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ မလံုျခံဳတဲ႔သူ ၊ မဟုတ္မမွန္တဲ႔
စကားကို လိမ္ညာလွည္႔ပတ္ေျပာဆိုတတ္တဲ႔သူဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀တိုင္း စကားပီပီသသ မေျပာတတ္တဲ႔သူ ျဖစ္ရပါတယ္။ သြားေတြမညီမညြတ္ရိွတတ္ပါတယ္။ခံတြင္းပါးစပ္
ပုတ္ညွီတတ္ပါတယ္။
ကိုယ္အသားအေရ စိုစိုဖတ္ဖတ္မရိွပဲ
ေျခာက္ကပ္ပူရိွန္ေနတတ္ပါတယ္။ပံုဟန္သြင္ျပင္ မလွပပဲ ဆိုး၀ါးေဖာက္ျပန္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနတတ္ပါတယ္။
သူတစ္ပါးအေပၚ ၾသဇာမေရာက္ အာဏာမတည္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
နွဳတ္ခမ္းေထာ္၊ လ်ွာၾကမ္းျပီး အေျပာအဆို
သရမ္းတတ္ပါတယ္။ စိတ္တည္ျငိမ္မွဳ လံုး၀မရိွပဲ လ်ွပ္ေပၚေလာ္လီျပီး အထင္ၾကီးစရာေကာင္းနိုင္တဲ႔ လူ တစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ႔မွ ျဖစ္လာနိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ယခုေခတ္ထုိထုိေသာ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ညီေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ မ်ားဟာ မုသာဝါဒသမားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက အားလုံးသိတဲ့အတုိင္းပါ။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ မဟုတ္မမွန္လိမ္ညာျပီး
စြပ္စြဲခဲ့တဲ့ စိဥၥာမာဏဝိကာ ဟာ ပုဆုိးၾကမ္းကုိ ဝမ္းမွာရစ္ပတ္ျပီး ပ်ဥ္ခ်ပ္ဖုံးအုပ္၍ ကုိယ္ဝန္ျပဳလုပ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိပရိတ္သတ္အလည္မွာ မဟုတ္မမွန္လိမ္ညာျပီး စြပ္ခဲ့တာပါ။
ထုိထုိသုိ႔ေသာလိမ္ညာ လွည့္ပတ္ မုသားဆုိခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္အဝီစိငရဲကုိက်ေရာက္ခဲ့တာဟာ မုသာဝါဒ ကံေၾကာင့္ျ့ဖစ္ ပါတယ္။
မုသာဝါဒကံေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးေရာက္ရျခင္းစတဲ့ဆုိးက်ဳိးေတြကုိေပးတဲ့ဝတၳဳေတြအမ်ားၾကီး ရွိပါ တယ္။ မုသာဝါဒ မဟုတ္မမွန္ မုသားစကား ေျပာဆုိမွဳေၾကာင့္ ေျမျမဳိခံရတဲ့ ေစတီယမင္းအေၾကာင္းကုိနဲနဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ဒါက ျမတ္စြာဘုရားေတာ္မူတဲ့ေစတိယဇာတ္မွာလာ
ပါတယ္။ထုိေစတိယမင္းကတန္ခုိးနဲ႔ ျပည္စုံ ပါတယ္။ နတ္သားေလးေယာက္က သန္လ်က္စြဲကုိင္ျပီးအရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွာေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆုိတဲ့
အျခံအရံရွိပါတယ္။ေကာင္းကင္သုိ႔လုိသလုိ စိတ္ၾကိဳက္သြားလာနုိင္တဲ့ တန္ခုိးလည္းရွိပါတယ္။
ခႏၶာကုိယ္က စႏၵကူးရနံ႔သင္းပ်ံ့ပါတယ္။ခံတြင္းကလည္းၾကာညိဳရနံ႔သင္းပ်ံ့တဲ့အထိ တန္ခုိးၾကီးတယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။ ထုိ ေစတိယမင္းမွာ ကပိလ အမည္ရွိတဲ့ပေရာဟိတ္ပုဏၰားတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။
ထုိပေရာဟိတ္ပုဏၰားမွာလည္း
ေကာရကလဗၺအမည္ရွိတဲ့ ညီတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေစတိယမင္းက ငယ္စဥ္ပညာသင္ဖက္ျဖစ္တဲ့ ပေရာဟိတ္ပုဏၰားၾကီး ကပိလရဲ့ညီျဖစ္သူ ေကာရလဗၺ ကုိ ကတိတစ္ခုေပးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါဘာလဲလုိ႔ဆုိေတာ့ ေစတိယမင္းက ငါဘုရင္ျဖစ္တဲ့အခါ မင္းကုိ ပေရာဟိတ္ရာထူးေပးမယ့္ဆုိတဲ့ ကတိကုိ ကပိလ ပုေရာဟိတ္ ပုဏၰားၾကီးရဲ့ ညီေတာ္ ေကာရကရဗၺကုိေပးခဲ့တာပါ။
ဒါနဲ႔ ေစတိယမင္းဘုရင္ျဖစ္တဲ့အခါေရာက္ေတာ့ ကပိလပုေရာဟိတ္ပုဏၰားၾကီးကုိအသက္
အရြယ္ေၾကာင့္အရုိေသ ေပးေနရတုန္းပါ။ ပုဏၰားၾကီးက အဲဒါကုိမွတ္ျပီး ေစတိယမင္းက အရြယ္တူတုိ႔ႏွင့္တကြခ်မ္းသာျခင္းကုိေဆာင္ျခင္းက ပုိျပီးတင့္တယ္ပါတယ္။ ငါက အုိမင္းေနျပီ။
ဒါေၾကာင့္ ရေသ့ျပဳတာေကာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိခ်မွတ္ျပီး ေစတိယမင္းကုိ မင္းၾကီး အက်ြနု္ပ္သည္ကား အုိမင္းေနျပီး။က်ြနဳ္ပ္၏သားျဖစ္သူကုိ ပုေရာဟိတ္အရာေပးလုိက္ပါ။က်ြနဳ္ပ္ကေတာ့ ရဟန္းျပဳေတာ့မယ္ဆုိျပီး
မင္းထံခြင့္ေတာင္းျပီး ရဟန္းျပဳျပီး သားကုိပေရာဟိတ္အရာမွာထားလုိက္ပါတယ္။
ညီျဖစ္သူ ေကာရကလဗၺက
သူကုိပေရာဟိတ္အရာမေပးလုိ႔ဆုိျပီး အစ္ကုိျဖစ္သူကုိ ရန္ျငိဳးဖြဲ့ပါတယ္။တစ္ေန႔ေတာ့ ေစတိယမင္းနဲ႔ ေကာရကလဗၺတုိ႔ေတြဆုံေတာ့ ေကာရကလဗၺ သင္သည္ကား ပုေရာဟိတ္အရာကုိ မျပဳေလာ့ဟုေမးေတာ့ အရွင္မင္းၾကီး က်ြနဳ္ပ္ကား ပုေရာဟိတ္ရာထူးကုိမရပါ။အစ္ကုိျဖစ္သူက သူ႔သားအားေပးျပီးရဟန္းျပဳေနတာပါလုိ႔ ေလ်ွာက္ေတာ့ ေစတိယမင္းက ေကာရကလဗ ၺကုိပုေရာဟိတ္ရာထူးမွာမင္းေနပါလုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ေကာရကလဗၺကလည္း မင္းၾကီး အႏြယ္ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ရာထူးကုိ က်ြနဳ္ပ္အစ္ကုိၾကီးကုိပယ္ျပီး က်ြနဳ္ပ္ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ ပုေရာဟိတ္ရာထူးမွာတည္မွာလဲျပန္လည္ေလ်ွာက္ထားပါတယ္။
ေစတိယမင္းကလည္း ရဟန္းျပဳ သြားတဲ့အစ္ကုိၾကီးကုိ ညီျဖစ္ေအာင္၊ညီကုိ အစ္ကုိျဖစ္ေအာင္ မုသားသုံးျပီး ေကာရကလဗၺကုိပုေရာဟိတ္ ရာထူးရေအာင္လုပ္ေပးမည္ဟုကတိေပးလုိက္ျပန္ပါတယ္။
ထုိအခ်ိန္ကာလက လူေတြက မုသားစကားကုိ ေျပာေလ့မရွိသလုိ မွန္ေသာစကားကုိသာသုံးစြဲေလ့ရွိတဲ့ေခတ္ပါ။
မုသာဝါဒဆုိတာကုိလည္းမသိေသးတဲ့ ေခတ္ပါ။
အဲလုိမင္းနဲ႔ ေစတိမင္းတုိ႔တုိင္ပင္တာကုိၾကားတဲ့ ပုေရာဟိတ္အသစ္ ကပိလသားက ဖခင္ပုေရာဟိတ္အေဟာင္း ရေသ့ၾကီးထံကုိသြားျပီး “ဖခင္”မင္းၾကီးကေတာ့ မုသားသုံးျပီး အၾကီးကုိ အငယ္၊အငယ္ကုိအၾကီးျပဳျပီးပုေရာဟိတ္ ရာထူးကုိလႊဲေတာ့မယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိဖခင္
ရေသ့ၾကီးထံသြားေရာက္ေျပာၾကားပါတယ္။
မုသားေျပာမယ့္ေန႔ကုိေရာက္ေတာ့
လူေတြကလည္းဝို္င္းအုံးၾကည့္ေနခုိက္၊ရေသ့ၾကီး
ကေရာက္လာျပီး
မင္းၾကီး အသင္မင္းၾကီးက အငယ္ကုိအၾကီး ျပဳျပီးပုေရာဟိတ္ရာထူးကုိေပးမည္ဆုိတာမွန္ပါသလားလုိ႔ေမးေတာ့
မင္းၾကီးက ဆရာ..မွန္ပါတယ္။မင္းၾကီး မုသားစကားကအင္မတန္အျပစ္ၾကီးေလး၏။
ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိဖ်တ္ဆီးတတ္၏။အပါယ္ေလးပါး
တုိ႔၌ျဖစ္တတ္၏။မင္းသည္ကားမုသားကုိဆုိျခင္း
သည္တရားကုိသတ္တာျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ဆုံးမ
တာကုိမနာခံပဲ၊
ရေသ့သင္ကား ညီျဖစ္ပါတယ္။ေကာရကလဗၺကား အစ္ကုိျဖစ္ပါတယ္ဟုပထမအၾကိမ္လူပရိတ္သတ္ေရွ့မွာ မုသားဆုိလုိက္တာ အေစာင့္အေရွာက္နတ္သားေလးပါးကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ၊
ခႏၶာကုိယ္မွ မေကာင္းေသာအန႔ံ၊ခံတြင္းမွ ၾကက္ဥပုပ္ နံ႔ထြက္ျခင္း၊
စ်ာန္တရားတုိ႔ကြယ္ေပ်ာက္၍ ေကာင္းကင္မွေလ်ွာက်ျပီး ေျမ၌တည္ျခင္းဆုိတဲ့ဆုိးက်ဳိး၊
ဒုတိယအၾကိမ္ မုသားသုံးမွဳေၾကာင့္ ဖမ်က္တုိင္ေအာင္ ေျမသုိ႔ဝင္ျခင္း၊
တတိယအၾကိမ္ မုသားေၾကာင့္ ပုဆစ္တုိင္ေအာင္ေျမသုိ႔ ဝင္ျခင္း၊
စတုတၳအၾကိမ္ ရေသ့ၾကီးသင္ကားညီ၊ေကာရကလဗၺကအစ္ကုိျဖစ္တယ္ဟု မုသားဆုိျခင္းေၾကာင့္ခါးတုိင္ ေအာင္ေျမသုိ႔ဝင္ျခင္း၊
ထုိသုိ႔ခုနစ္ၾကိမ္တုိင္ေအာင္ မုသားဆုိျခင္းေၾကာင့္ အဝီစိမွမီးလွွံ်မ်ားတက္လာျပီး ေစတိယ မင္းကုိ ဝါးျမိဳသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုသား မပါ လကၤာမေခ်ာဆုိတဲ့ အသုံးအႏွုန္းအမွားၾကီးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ ျပီး မုသားစကားကုိ ပ်က္ရယ္မ်ွပင္ မျပဳေစဖုိ႔တုိက္တြန္းလုိတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဟုလာကုိ ဆုံးမတာရွိပါတယ္။
ခ်စ္သားရာဟုလာ မုသားစကားကုိ ရယ္ေမာဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ပင္မေျပာပါနဲ႔တဲ့၊
ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့
မုသာဝါဒကုိက်ဴးလြန္းသူတစ္ေယာက္က က်န္ေသာ အကုသုိလ္မ်ားကုိ မျပဳလုပ္ဝံ့တဲ့အကုသုိလ္ဆုိတာမရွိျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။မုသားစကားကုိ ေျပာရဲတဲ့သူက မလုပ္ရဲတဲ့အကုသုိလ္ဆုိတာ အမွန္ပင္မရွိတာပါ။ အားလုံးေသာ အကုသုိလ္မ်ားကုိ မုသားေျပာရဲသူက လုပ္ေဆာင္ရဲတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ အားလုံးေသာသူမ်ား ကုိလည္း အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့မုသာဝါဒကံကုိ အသက္ထက္ဆုံး ေရွာင္ၾကဥ္ေစလုိတာေၾကာင့္ မုသာဝါဒကံအေၾကာင္းကုိတင္ျပလုိက္တာပါ။
မုသာဝါဒကံကုိလုံျခဳံရင္ အထက္ကဆုိးက်ဳိးတုိ႔ရဲ့ေျပာင္းျပန္ ေကာင္းက်ဳိးေတြကုိရရွိခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အားလုံးလုိက္နာနုိင္ပါေစလုိ႔လည္း ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္။
မုသာဝါဒ သိကၡာပုဒ္
~~~~~~~~~~~~~~~
ေငြလာေခ်းသည္ကို မေခ်းခ်င္၍ မရွိဟုလိမ္ျခင္း၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ဆရာကမေခၚဘဲ ေခၚသည္ဟုလိမ္ျခင္းတို႔၌ မုသာဝါဒကံပ်က္မပ်က္ ေမးလာခဲ့လွ်င္ ပ်က္သည္ဟုေျဖရမည္။
(၁) မဟုတ္မမွန္ေျပာေသာအေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း
(၂) မဟုတ္မမွန္ေျပာလိုစိတ္ရွိျခင္း
(၃) ေျပာလည္းေျပာျခင္း
(၄) လိမ္လည္သည့္အတိုင္း သူတစ္ပါးက ယံုၾကည္သြားျခင္း၊
သည္အဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ညီေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိဳ႕က သူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြားပ်က္မွ မုသာဝါဒကံပ်က္သည္ဟု ယူဆမိၾကသည္။ မဟုတ္ေပ။ သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြား ပ်က္စီးသည္ျဖစ္ေစ၊ မပ်က္စီးသည္ျဖစ္ေစ၊ လိမ္ေျပာသည္ႏွင့္ မုသာဝါဒကံ ပ်က္၏။
“ခ်စ္သား ရာဟုလာ၊ မုသားကို ရယ္စရာအျဖစ္ပင္ မေျပာအပ္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ မုသားေျပာေသာသူ မလုပ္ရဲသည့္ အကုသိုလ္ မရွိေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။” ဤသို႔ ေဟာၾကားခဲ့သည္။
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္စဥ္အခါကတည္းက တစ္ျခားသီလမ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္မိေသာ္လည္း မုသာဝါဒကံကို တစ္ရံတစ္ခါမွ် ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ျခင္းမရွိေၾကာင္း အမရပူရၿမိဳ႕၊ မဟာရႏၶ႐ံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားသည္ကို မွတ္သားၾကည္ညိဳခဲ့ရဖူးသည္။
မုသားေျပာသူမ်ား ခံစားရမည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားမွာ -
မုသားစကား ေျပာဆိုျငားမူ၊
- စကားမပီ၊ သြားမညီတည္း၊
- ပုပ္ညႇီပါးစပ္၊ ေျခာက္ကပ္ကိုယ္ေရ၊
- ဣေႁႏၵေနာက္၊ ပံုယြင္းေဖာက္၏။
- မေရာက္ၾသဇာ၊ ႏွုတ္လွ်ာၾကမ္းေထာ္၊
- လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ၊ စိတ္မတည္သည္၊
ေရွာင္ၾကဥ္ အျပန္အက်ိဳးတည္း။
ဟူေသာ လကၤာအတိုင္း မုသားေျပာသူမ်ားသည္ ဘဝတိုင္း စကားမပီမသ ျဖစ္တတ္သည္။ သြားမ်ား မညီမၫြတ္ ေပါက္တတ္သည္။ ပါးစပ္က အပုပ္နံ႔ထြက္တတ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ ေျခာက္ခန္းတတ္သည္။ ဣေႁႏၵေဖာက္ျပန္တတ္သည္။ ၾသဇာအာဏာ ကင္းတတ္သည္။ ႏွုတ္လွ်ာၾကမ္းတတ္သည္။ စိတ္ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္တတ္သည္။
မုသားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့လွ်င္ စကားပီျခင္း၊ သြားညီျခင္း၊ ၾသဇာအာဏာရွိျခင္း စေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျပန္ရမည္။ မုသားကို အေသးစား အကုသိုလ္ေလးပါ၊ ဥပေဒႏွင့္ အေရးယူလို႔ရတာမဟုတ္ပါဘူး ဆိုၿပီး အထင္မေသးအပ္။
"ေကာင္းဂုဏ္အားလံုး၏ ေခါင္ခ်ဳပ္"
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ၾကက္၏ ဝမ္းတြင္းကလီစာ၌ပါေသာ သည္းေျခသည္။ အေသးေလးသာျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ၾကက္သားခ်က္ေသာအခါ သည္းေျခပါမလာေအာင္ အထူးဂ႐ုစိုက္ရ၏။ သူပါသြားသည္ႏွင့္ ၾကက္သားဟင္းတစ္အိုးလံုး စား၍မရေအာင္ ခါးသြားသည္။
ထို႔အတူ လူတစ္ေယာက္တြင္ တစ္ျခားေကာင္းကြက္မ်ား မည္မွ်ရွိေစကာမူ မုသားေျပာတတ္သည္ဆိုသည္ႏွင့္ ဘယ္ေနရာမွ မသံုးၾကေတာ့ေပ။ မုသားႏွင့္ပတ္သက္၍ အေတြးအေခၚပါေသာ ကာတြန္းေလးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ဖူးသည္။ သားမက္ေလာင္းႏွင့္ ေယာကၡမေလာင္းတို႔ အႀကိဳေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ သားမက္ေလာင္းက သူ၏ ေကာင္းကြက္ေတြကို ေျပာျပ၏။
သူ အရက္မေသာက္ေၾကာင္း၊ ဖဲမ႐ိုက္ေၾကာင္း၊ အေပ်ာ္အပါး မလိုက္စားေၾကာင္းမ်ားကို ေဝေဝဆာဆာေျပာၿပီးသည့္ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာလိမ္တတ္တဲ့အက်င့္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္ဟု ေျပာလိုက္ရာ ေယာကၡမေလာင္းက တစ္ခါတည္း အထင္ေသးသြားပံုေလးျဖစ္၏။ လိမ္တတ္သည္ဆိုသည္ႏွင့္ ေရွ႕က သူေကာင္းေၾကာင္း ေျပာထားသည့္စကားအားလံုးမွာ အလကားျဖစ္သြားသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
မုသားအကုသိုလ္သည္ အေသးေလးဟု ထင္ရေသာ္လည္း မိမိ၌ရွိသမွ် ေကာင္းဂုဏ္အားလံုးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္း သတိျပဳအပ္ပါ၏။ မုသားစကားကိုေရွာင္သူသည္ သစၥာစကားကို ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။ ေလာက၌ ဓမၼက အဓမၼကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ဖို႔ သူတစ္ပါး ႏွစ္သက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႏွစ္သက္သည္ျဖစ္ေစ မွန္ကန္ၿပီး အက်ိဳးရွိေသာစကားကို ရဲဝ့ံစြာ ေျပာသင့္၏။
မိမိ၏တပည့္သားေျမးမ်ားကိုလည္း မုသားမေျပာတတ္ၾကေစရန္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ျပတ္သားစြာ ဆံုးမထားသင့္သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ကရလာသည့္ ေကာင္းေသာအက်င့္သည္ တစ္သက္လံုး စြဲၿမဲတတ္ေပသည္။
မုသားစကားကို ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ဝစီဒုစ႐ိုက္ခ်င္းတူေသာ
ပိသုဏဝါစာ = ဂံုးတိုက္စကားေျပာျခင္း။
ဖ႐ုသဝါစာ = ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကို ေျပာျခင္း။
သမၹပၸလာပဝါစာ = အက်ိဳးမရွိေသာစကားတို႔ကိုေျပာျခင္းမွပါ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
ဝစီဒုစ႐ိုက္ေလးပါးတြင္ သမၹပၸလာပ အကုသိုလ္ကို အမ်ားဆံုး က်ဴးလြန္မိတတ္ၾက၏။ စကားမ်ားမ်ားေျပာမိၿပီဆိုလွ်င္ သတိထားၾကည့္ရ၏။ ငါေျပာေသာစကားသည္ မွန္ကန္အက်ိဳးရွိေသာစကား မဟုတ္ဟုသိလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းရပ္ပစ္သင့္၏။
ဤကဲ့သို႔ က်င့္ပါမ်ားလာလွ်င္ ဝစီဒုစ႐ိုက္ေလးပါး တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကင္းစင္သြားေပလိမ့္မည္။ ဝစီဒုစ႐ိုက္ ကင္းစင္သည္ႏွင့္ ထိုသူသည္ တစ္ျခားနည္းျဖင့္ ဘယ္လိုမွ ေျဖရွင္းမရေသာ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို သစၥာျပဳ၍ ေျဖရွင္းႏိုင္သည္။
မေကြ႔မေကာက္၊ ႐ိုးေျဖာင့္တိုင္းသာ၊ ေျပာဆိုပါ…
မုသာ၀ါဒ- မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္း၊ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ျခင္းဟု အနက္ရွိ၏။
မဟုတ္မမွန္ေသာစကားဟူရာ၌ ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာ၍လည္းေကာင္း၊ စာျဖင့္ေရး၍လည္း ေကာင္း၊ ကိုယ္လက္စသည္ကို လႈပ္ျပ၍လည္းေကာင္း လိမ္သမွ်ညာျဖန္းသမွ် အားလံုး ပါ၀င္၏။
သူတစ္ပါးတို႔အက်ိဳးစီးပြားပ်က္သြားေအာင္ လိမ္ညာလွည့္ျဖားေသာ မုသားမ်ိဳး သည္ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး ကိုယ္အက်ိဳးစီးပြား ပ်က္မွာစိုး၍၊ ျပက္ရယ္ျပဳလို၍ လိမ္ညာျခင္းကား အျပစ္နည္း၏။
သို႔ေသာ္လည္း မည္သည့္လိမ္ညာျခင္းပင္ျဖစ္ေစ လိမ္ ညာတတ္ေသာ အက်င့္မျဖစ္ေအာင္ သတိထားၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ေပသည္။ "မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာ" ဟု ေျပာေလ႔ရွိၾကသည္။
ယင္းစကားျဖင့္ အခ်ိဳ႕က ကဗ်ာလကၤာ
စီကံုး ေရးသားရာ၌ပင္ မုသားမပါက ေျပျပစ္မႈမရွိဟု ယူဆၾကသည္။ ထိုစကားသည္ မွားယြင္း ေသာစကားသာျဖစ္ေပ၏။
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားသည္ စကားေျပာရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ကဗ်ာလကၤာမ်ား သီကံုးေရးသားရာ၌လည္းေကာင္း မုသားကိုေျပာဆို ေရးသားမႈမရွိၾကပါ။
မုသားစကား ေျပာဆိုရာ၌ အက်ိဳးစီးပြား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးေအာင္ ေျပာဆိုလွ်င္ မုသာ ၀ါဒကံထိုက္၏။ အက်ိဳးစီးပြား အနည္းငယ္ပ်က္စီးလွ်င္ အျပစ္နည္း၏။
မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကိုမဆို "မျမင္ပဲ ျမင္၏၊ မၾကားပဲၾကား၏၊ မေတြ႔ပဲ ေတြ႔၏၊ မသိပဲ သိ၏၊ ျမင္လ်က္ မျမင္၊ ၾကားလ်က္ မၾကား၊ ေတြ႔လ်က္ မေတြ႔၊ သိလ်က္ မသိ" ဟု ေျပာဆို ေသာ လူယုတ္မာတို႔၏ စကား(အနရိယေ၀ါဟာရ) ရွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳး မ်ိဳးကိုေျပာ လွ်င္ အျပစ္ႀကီး၏။ မဟုတ္မမွန္ေျပာ၍ သံဃာကို အသင္းခြဲေသာ (ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲေစေသာ) မုသာ၀ါဒသည္ ပို၍အျပစ္ႀကီးေလး၏။
ေရွးဘုရားအေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားသည္ သတ္မႈ၊ ခိုးမႈ၊ ကာမက်ဴး လြန္မႈ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္မိခဲ႔ၾကေသာ္လည္း သူတစ္ပါးအက်ိဳး စီးပြား ပ်က္စီးခၽြတ္ယြင္းေစလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ မုသားကို လံုး၀မေျပာမဆိုခဲ႔ၾကေပ။
သို႔ ေသာ္ သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြား မထိခိုက္မပ်က္စီးေသာ မုသားမ်ိဳးကိုမူ ေျပာဆိုခဲ႔ ၾကဖူးပါ သည္။
ဥပမာ- ဒုကနိပါတ္ သံသုမာရဇာတ္၌ သံသုမာရ မိေက်ာင္းက ဘုရားအေလာင္း ၀ါနရိႏၵေမ်ာက္မင္း၏ အူအသည္းကို ေတာင္းေသာအခါ အေလာင္းေတာ္က "ငါတို႔ ေမ်ာက္မ်ိဳး၏ အူအသည္းကား ကိုယ္ထဲ၌ မရွိ" ဟုေျပာ၍ နီရဲေသာ ေရသဖန္းသီးကို လက္ညိႈးညႊန္ျပခဲ႔ဖူး၏။
ပရိယာယ္ျဖင့္ေျပာေသာေၾကာင့္ မုသာ၀ါ ဒကံမထိုက္။ ဧကနိ ပါတ္ ပဥၥာ၀ုဓဇာတ္၌လည္း အေလာင္းေတာ္ပဥၥာ၀ုဓမင္းသားက သိေလသေလာမ ဘီလူးအား "ငါ့၀မ္းထဲ၌ ၀ရဇိန္လက္နက္ရွိ၏၊ ငါ့ကို နင္စားေသာ္ ကိုယ္လက္မေက်ပဲ အူအသည္း အပိုင္းပိုင္းျပတ္၍ေသမည္"ဟုေျပာခဲ႔ဖူး၏။
ဤကဲ႔သို႔ ဘုရားအေလာင္း ေျပာဆိုခဲ႔ေသာ မုသားမ်ားမွာ မုသာ၀ါဒကံမထိုက္ေပ။ အဘယ္႔ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပညာ တည္းဟူေသာ ၀ရဇိန္လက္နက္ကို ရည္ရြယ္ရင္းရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
မုသာ၀ါဒအရာ၌ အက်ိဳးစီးပြားပ်က္စီးမွ မုသာ၀ါဒကမၼပထ ေျမာက္ ၏။ အက်ိဳး စီးပြား မပ်က္စီးလွ်င္ မုသာ၀ါဒကံမွ်သာျဖစ္သည္။ မုသား စကား ေျပာဆိုေသာ အဂၤါ(၄)ပါးရွိ၏။
၎တို႔မွာ-
(၁) မဟုတ္မမွန္ေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ျခင္း၊
(၂) လိမ္ညာလွည့္စားလိုစိတ္ရွိျခင္း၊
(၃) လံု႔လျပဳျခင္း၊
(၄) မိမိလွည့္စားသည့္ အဓိပၸာယ္ကို သူတစ္ပါးနားလည္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကပါ
သည္။
မုသားေျပာဆိုသူသည္ ဘယ္ကိစၥ၌မွ် မယံု ၾကည္ရေသာေၾကာင့္ အႀကီးအကဲမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ဤျပဆိုခဲ႔ေသာ အျပစ္တို႔ကား ၀ဋ္လိုက္ ေသာအားျဖင့္ ေရာက္ေလရာဘ၀၌ ရတတ္ေသာအျပစ္မ်ားသာရွိေသး၏။
ထို႔ေၾကာင့္ မုသားေပါေသာေခတ္၌ မုသားေျပာသူတိုင္း ေျမမ်ိဳရလွ်င္ ေျမႀကီးပင္ အားလပ္ခြင့္ရေတာ႔မည္ မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ျပင္ ကမၻာဦး၌ မုသားေလာက္အျပစ္ႀကီးေသာ အျပစ္မ်ားလည္း မရွိေသးေပ။
ယခု ေခတ္၌ကား မုသားေလာက္အျပစ္ကို အျပစ္ဟု ဆိုဖြယ္မရွိေလာက္ေအာင္ ထို႔ထက္ဆိုးရြားေသာ အျပစ္ႀကီးေတြက လႊမ္းမိုးေန ေသာ ကာလ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ေခတ္အေလ်ာက္ မုသားအျပစ္က မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ အက်ိဳးမထင္ရွားေစကာမူ သံသရာ၌ ၀ဋ္လိုက္ေသာအျပစ္မွာ ေစတီယမင္း၏ အျဖစ္မ်ိဳး ထက္ သက္သာလွမည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ တကယ္႔သူေတာ္စင္ ပါရမီရွင္မွန္လွ်င္ သစၥာပါရမီကို လိုလိုခ်င္ခ်င္ ျဖည့္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မုသားမွန္သမွ်ကို အေသးအဖြဲ ကစ၍ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ သစၥာပါရမီကိုသာ ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ျဖည့္က်င့္ၾကပါလွ်င္ မိမိ၌ တည္ေသာသစၥာေၾကာင့္ အလိုလိုအရွိန္အ၀ါတက္လာလိမ္႔မည္ ျဖစ္ပါသည္။
"မုသားမပါ၊ လကၤာမေခ်ာဟု၊ ဆိုး႐ိုးလိုက္ကာ၊ မမိုက္ပါပ၊ဲ သစၥာစကား၊ ေျပာဆိုသြားကာ၊ ၿငိမ္းရာဒုကၡ၊ လွမ္းကုန္ၾကဟု၊ ႏိႈးေဆာ္သမႈ၊ ေဆာင္းပါးျပဳသည္၊ မ်ားေထြသာဓု၊ ေခၚေစသတည္း။"
ကိုးကားမွီျငမ္း
------------------
အားလုံးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။မုသာဝါဒကံအပါအဝင္ ငါးပါးသီလကုိ အသက္ထက္ဆုံး
တည္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းနုိင္ပါေစလို႔ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။
--အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)
ေဆာင္းႏွင္းျဖဴ blog
-- ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏
‘သီလအစြမ္း အ့ံမခန္းမွ
-- blog reader
မွတဆင့္ဓမၼဒါနကူးယူတင္ျပအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ာ
(ဗဟုသုတတိုးပြားျပီးအကုသိုလ္မ်ားေရွာင္နိုင္ၾက
ပါေစခင္ဗ်ာ)
https://www.facebook.com/mudonwaingaung/posts/1646372762303940:8

0 comments:

Post a Comment