Friday, January 11, 2019

"ကုသိုလ္ၾကားက အကုသိုလ္မ်ား သတိထား"

" ကုသိုလ္ၾကားက အကုသိုလ္မ်ား သတိထား "
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

★ ေလာကၾကီးမွာ ကုသိုလ္လုပ္ေပမယ့္ လုပ္တတ္မွကုသိုလ္ရတယ္။မလုပ္တတ္ရင္ အကုသိုလ္ေတြျဖစ္တယ္။အဲ့ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္မ်ား ဒါဟာကုသိုလ္လား အကုသိုလ္လားဒါကို သိဖို႔လိုတယ္။အကုသိုလ္မွန္လို႔ရိွရင္ ငရဲ တိရိစာၦန္ ျပိတၱာ အသူရကယ္လို႔ေခၚတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုမွာအက်ဳိးေပးတယ္။
ေသခ်ာစဥ္းစာၾကည့္ရင္ ဒီေန႔ေခတ္မွာအင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။
အကုသိုလ္လုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုပါဆို႔။ပါဏာတိပါတအမႈကို ျပဳေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကုသိုလ္ရတယ္ထင္လို႔လုပ္တာ အကုသိုလ္မွန္းသိလို႔ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။

★ ယဇ္ပူေဇာ္ေတြ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သြားေမးၾကည့္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္တုန္းက သားသတ္ယဇ္ဆိုတာ ရိွတာ။ယဇ္ပြဲေတြ လုပ္တယ္နတ္ဘုရားေတြကိုပူေဇာ္တယ္။ အေစာင့္အေရွာက္ လိုခ်င္လို႔ ယၾတာေခ်တယ္ဆိုျပီး တိရိစာၦန္ေတြကိုသတ္တယ္။ဒါ့ျဖင့္
ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့ သူေတြဘာအတြက္လုပ္တာလဲ ေမးရင္ ကုသိုလ္ရခ်င္လို႔လုပ္တာ။ ကုသိုလ္ရတယ္လို႔ အစဥ္အလာ ေဟာေျပာခဲ့တာ ရိွတယ္။အဲ့ဒီအစဥ္အလာေဟာ ေျပာခ်က္အရ ကုသိုလ္ရတယ္။ေနာက္ဆံုးမွာ ယဇ္ပူေဇာ္လို႔ ေကာင္းရာ သုဂတိဘံု
ေရာက္တယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးမၾက၀ါဒစကား၊ ဘာသာတရားရဲ႕ အဆံုးအမေၾကာင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈကိုလုပ္တာ။ဒါလုပ္ရင္ ငရဲက်မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွမလုပ္ဘူး။
ေကာင္းမယ္ထင္လို႔ လုပ္တာ။ေလာကမွာ အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေနတယ္။

★ အကုသိုလ္အလုပ္က အကုသိုလ္ သပ္သပ္။ ကုသိုလ္ထင္ျပီး လုပ္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ
ရိွတယ္။အကုသိုလ္ျဖစ္ေပမယ့္ ကုသိုလ္လို႔ ထင္မွတ္ေနတဲ့အရာေတြ ရိွတယ္။မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္က မႏၱေလးေတာင္ရဲ႕
ေျမာက္ဘက္မွာ ေရႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္ၾကီး ငါးတိုက္ အေရွ႕အေနာက္တန္းျပီး တည္ထားတယ္။၀က္လက္ျမိဳ႕နားမွာ ေရႊက်င္ရြာဆိုတာ ရိွတယ္။မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္က အဲ့ဒီရြာမွာ အင္မတန္မွ အေနအထိုင္ေကာင္းတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး
ဦးဇာဂရတဲ့။ အဲ့ဒီဆရာေတာ္ၾကီးကို မင္းတုန္းမင္းကပင့္ျပီးေတာ့ မႏၱေလးေတာင္ေျမာက္ဘက္မွာ ေက်ာင္းလွဴတယ္ေပါ့။အားလံုးၾကားဖူးၾကမွာေပါ့ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းဆိုတာ အဲ့ဒီဆရာေတာ္ၾကီးက စတာ။မင္းတုန္းမင္းၾကီးက ေရႊက်င္နိကာယ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းကို ဂဏ၀ိမုတ္ အမိန္႔ထုတ္ျပီး ေပးထားတယ္။

★ ဆရာေတာ္ၾကီးက က်က်နန ဆံုးမေတာ့ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေကာင္းတယ္။
အဲ့ဒီဆရာေတာ္ၾကီးက စာတမ္းေလးတစ္ေဆာင္ထုတ္ခဲ့ဖူးတယ္။သူ႕စာတမ္းေလးနာမည္က "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ"စာတမ္းတဲ့။ ဘာနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေရးတာလဲဆိုရင္ ထိုေခတ္က ဘုရားပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေရးတာ။ဘုရားပြဲဆိုျပီး က်င္းပတယ္။
ပြဲလမ္းသဘင္ေတြနဲ႔ ဘုရားပြဲလို႔သာ က်င္းပလိုက္တာ ဘုရားရိွခိုးတဲ့လူ အင္မတန္မွနည္းတယ္။အကုသိုလ္လုပ္တယ္ဆိုတာ တခ်ိဳ႕က ငါအကုသိုလ္မရိွဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာေကာင္းေျပာလိမ့္မယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာသူက"ကိုယ္တိုင္ ၊တိုက္တြန္း၊ ခ်ီးမြမ္း၊စိတ္တူ " တဲ့ အဲ့ဒီေလးခု။ကိုယ္တိုင္ သတ္တာ၊ သူတစ္ပါးကို သတ္ခိုင္းတာ( Order ေပးတာ၊အသားေတြကို Order ေပးတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ပိႆာဆိုျပီးေတာ့ Orderေပးတယ္။) ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေစ်းမွာသတ္ျပီးသား၀ယ္တာ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ Order ေပးရင္ ဒါမလြယ္ဘူး။ေနာက္တစ္ခုက ဘာတုန္းဆိုရင္ ခ်ီးမြန္းတာ။ တိုက္ရိုက္ ခ်ီးမြန္းတာလည္းပါတယ္။၀က္ေပၚတာကိုပဲ သေဘာက်ျပီးခ်ီးမြန္းတယ္။ စိတ္တူတယ္။ ဘာမွေတာ့ မေျပာဘူး။စိတ္ကေတာ့ သေဘာက်တယ္။အဲ့ဒီ ပုဂၢိဳလ္ ေလးဦးစလံုးဟာ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္းတူတယ္။ ဒါက ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာေတြမွာ ဆိုတဲ့ဟာ။

★ ဗုဒၶက်မ္းစာမွာ မဆိုဘဲနဲ႔ေျပာတဲ့ စကားတစ္ခုရိွတယ္။ဆိုပါဆို႔ သတ္တဲ့သူနဲ႔ စားတဲ့သူ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္း ၅၀/၅၀ တဲ့။ဒီလိုေျပာတယ္။ ဂ်ိန္း၀ါဒမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။
အဲ့ဒါကိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက လက္မခံဘူး။ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။သတ္တဲ့သူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ စားတဲ့သူရဲ႕စိတ္ဓာတ္က တစ္မ်ဳိးစီပဲ။တစ္ခုေတာ့ ရိွတာေပါ့ ငါ့အတြက္သတ္ပါေစဆိုတဲ့စိတ္ရိွရင္ေတာ့ သူလည္းပါမွာေပါ့။ အဲ့ဒီလို မဟုတ္ဘူး ေစ်းေတြ႔လို႔၀ယ္စားတယ္။ပီးေတာ့ သူ႕မွာသတ္ၾကပါေစဆိုတဲ့ စိတ္လည္း မရိွဘူး။အသားအေနနဲ႔ပဲ ၀ယ္စားလိုက္တယ္။စားစရာ တစ္ခုအေနနဲ႔၀ယ္စားလိုက္တယ္ စိတ္ကျဖဴစင္တယ္။
အဲ့ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ဥပမာနဲ႔ "လက္မွာ ဒဏ္ရာအနာတရ မရိွဘူးဆိုရင္
အဆိပ္ကိုင္ေပမယ့္ အဆိပ္မသင့္ဘူး"တဲ့။

★ ဆိုလိုတာက ကိုယ့္စိတ္က စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္းေနရင္ အကုသိုလ္မျဖစ္ဘူးလို႔ေျပာတာ။
ေလာကမွာ အကုသိုလ္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ျဖစ္တယ္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ အင္မတန္မွ အေရးၾကီးတယ္။သားေကာင္ေတြကို သတ္ျပီးဒါနေကာင္းမႈလုပ္တယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ ႏွစ္ပိုင္းရိွတယ္။သတ္တဲ့အပိုင္းက တစ္ပိုင္း၊ဒါန ေကာင္းမႈ
ကတစ္ပိုင္း။ သတ္တဲ့အပိုင္းက အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ဒါနလုပ္တာက ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။အဲ့ဒီႏွစ္ခုကို ယွဥ္လိုက္မယ္
ဆိုရင္ ဒါန ရလိုက္တာကနည္းနည္း ငရဲၾကီးလိုက္တာက မ်ားမ်ား။အဲ့ဒါကို ရည္ရြယ္ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ" လို႔ေျပာတာ။
ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ အိမ္ကိုဧည့္သည္ေရာက္ေတာ့ အဲ့ဒီေန႔မွာ အသားမေပၚရ ဥပေဒအရအသား၀ယ္လို႔ မရဘူး။

★ အိမ္ေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ကို ဟင္းေကာင္းနဲ႔ ဧည့္ခံခ်င္တယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ မရတဲ့အဆံုး အိမ္မွာေမြးထားတဲ့ဆိတ္ကေလးကို လည္လွီးျပီးခ်က္တယ္။အဲ့ဒီအမ်ဳိးသမီး လည္လွီးတဲ့အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငရဲမွက်သြားတယ္။ ငရဲကလြတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဇက္ျပတ္ျပီးေတာ့ ေသရတဲ့ဘ၀က မနည္းဘူးတဲ့။ဒါေၾကာင့္မို႔တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာတယ္။
ဆိတ္ေမႊးအမွ် ခံရတယ္တဲ့။တစ္ခ်ဳိ႕က ထင္ေကာင္းထင္ၾကလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က တစ္ခါတည္းသတ္တာ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ခံရတာတုန္းဆို လူ႕ရဲ႕သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့
ေစတနာကနည္းတာမွ မဟုတ္တာ။အဲ့ဒါေမးလို႔ ရိွရင္ ကိုယ္ကျပန္ေမးရပါလိမ့္မယ္။
သရက္ပင္စိုက္တဲ့ အခါ တစ္ေစ့တည္းစိုက္ျပီး တစ္လံုးတည္းသီးသလား။
တစ္ခုတည္းလုပ္ေပမယ့္ အမ်ားၾကီးရတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။လူ႔ရဲ႕သႏၱာန္မွာ စိတ္ေစတနာေတြက ေျမာက္မ်ားစြာ ျဖစ္တယ္။
လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္အတြင္းမွာ ေစတနာေပါင္းက ကုေဋတစ္သိန္းေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။အဲ့ဒီထဲမွာ အက်ဳိးေပးနိဳင္တဲ့ ေစတနာေတြ ေျမာက္မ်ားစြာပါတယ္တဲ့။

★ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္းပဲ
တိရိစာၦန္ကို လွဴလို႔ရိွရင္ အဆတစ္ရာ၊ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းတဲ့ လူကိုလွဴလို႔ရိွရင္ အဆတစ္ေထာင္တဲ့ ဒီလိုေျပာတာ။အဲ့ဒီ အမ်ဳိးသမီး ဧည့္သည္ကိုေကြ်းေမြးခ်င္တာက ကုသိုလ္ပဲ။ေကြ်းခ်င္ ေမြးခ်င္ ဒါကုသိုလ္။အဲ့ဒီ ဆိတ္ကေလးကို
သတ္လိုက္တာကေတာ့ အကုသိုလ္ေပါ့။ အဲ့ဒီ အကုသုိလ္ကိုခံရတယ္။ ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးကိုခံရတာ ဒီေလာက္မထင္ရွားဘဲနဲ႔ လူ႕ဘ၀ရလာတိုင္း ဇက္ျပတ္ျပီးေတာ့ ေသရတယ္တဲ့။အဲ့ဒီ အကုသိုလ္က ခံလိုက္ရတာ အမ်ားၾကီး။
အဲ့ဒါကိုေျပာတာ "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ"တဲ့။ဒီလိုခံရရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ဟာပဲ။

★ ေဂါတမဗုဒၶလက္ထက္က ထင္ရွားတဲ့သူေဌးအျဖစ္ထင္ရွားတဲ့ "ဓမၼဒိႏၷာ" ရဲ႕အမ်ဳိးသား ၀ိသာခဆိုတာ ရိွတယ္။ရာဇျဂိဳလ္ျပည္မွာေနတာ။အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မင္းက ဗိမၼိသာရမင္း။
ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ၉၂-ကမာၻတုန္းလည္း ၀ိသာခနဲ႕ ဗိမၼိသာရမင္းတို႕ဟာ အေတာ္ရင္းႏွီးတဲ့သူေတြပဲ။ ဒီဘ၀မွာ လာဆံုၾကတယ္။ ၉၂-ကမာၻအထက္က တိႆ၊
ဖုႆ ဘုရားႏွစ္ဆူပြင့္ခဲ့တယ္။အဲ့ဒီ ဖုႆဘုရား လက္ထက္မွာ ဘုရင္ၾကီးရဲ႕ သားေတာ္သံုးပါးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ဘုရင္ၾကီးဆီက ခြင့္ေတာင္းျပီး သူတို႔က ၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး သူေတာ္စင္ အ၀တ္ကို၀တ္ျပီး သူတို႔တပည့္ ပရိတ္သတ္ေတြနဲ႔ ဆယ္ပါးသီလေစာင့္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီထဲမယ္ ၀ိသာခအေလာင္းက ဘာလဲဆိုရင္ အဲ့ဒီမင္းသား သံုးေယာက္ရဲ႕ ဘ႑ာေရးမွဴးေပါ့။ ဘ႑ာကိုသူက ကိုင္ရတယ္။ဗိမၼိသာရကေတာ့ အဲ့ဒီတုန္းက မင္းသားသံုးေယာက္ရဲ႕ စီမန္ခန္႔ခြဲရတဲ့ အခုေခတ္ဆိုရင္ မန္ေနဂ်ာေပါ့။သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို တာ၀န္ေပးထားတယ္။

★ သူတို႔ညီအစ္ကိုသံုးေယာက္ပိုင္တဲ့ ဂိုေဒါင္ေတြကေန အလွည့္က်နဲ႕ ေန႔စဥ္ထုတ္ျပီး သံဃာေတြကိုဆြမ္းကပ္ဖို႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ဦးေဆာင္တယ္။
အဲ့ဒီမွာ ေ၀ယ်ာ၀စၥသမားေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။သူတို႔ေပးထားတာက ဒါ သံဃာေတြကို ဆြမ္းကပ္ဖို႔ သံဃာ၀တ္ဆိုျပီး ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ပိုက္ဆံထဲက ေနာက္ပိုင္းဘာေတြ ျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ သံဃာေတြဆြမ္းကပ္လို႔ ရိွရင္သိပ္မက်န္ဘူးတဲ့ လက္က်န္သိပ္မရိွဘူးတဲ့။
တိုင္းျပီးေတာ့ လုပ္တာဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြ ကပ္ျပီးရင္ေျပာင္တာပဲ။ေ၀ယ်ာ၀စၥသမားက သူတို႕ကိုပိုက္ဆံေပးထားတာဆိုေတာ့ သူတို႔ကို ေကြ်းတာ ေမြးတာ သိပ္လုပ္ပံုမေပၚဘူး။က်န္ရင္ေတာ့ စားရမွာေပါ့။
ေနာက္က်ေတာ့ ဘာလုပ္လာလဲဆိုေတာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥသမားကလည္း (၃)လၾကီးဆိုေတာ့ ရက္ရွည္လုပ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေမလည္းပါတယ္။ အေဖလည္းပါတယ္။ ထမင္းခ်က္တာ၀န္က်တယ္။ အေမက အသီးအႏွံေတြခြ်တ္ဖို႔ လွီးဖို႔ မီးဖိုေခ်ာင္၊
အေဖက ထမင္းခ်က္ေပါ့။ အဲ့ဒီလို ေ၀ယ်ာ၀စၥလာတဲ့ အခါအိမ္က ကေလးေတြပါလာတယ္။ ဆြမ္းေတြဘာေတြ ခ်က္လို႔ သံဃာေတြက မၾကြလာေသးဘူး။

★ ကေလးေတြက ေမေမဆာတယ္လို႔ လုပ္လာတယ္။လုပ္လာေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြ
အတြက္လုပ္ထားတာကို အငိုတိတ္ေအာင္ ေပးတာ၊ ေနာက္က်ေတာ့ သူ႔တို႕ပါ စားေတာ့တာပဲ။သံဃာေတြ မလာခင္ ဆာတယ္ဆိုျပီး စားလိုက္တယ္။
အေျခအေနက အဲ့ဒီလိုေျပာင္းလဲ သြားတယ္။လုပ္တာကေတာ့ သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ
ကုသိုလ္လပ္ၾကတာပဲ။ သို႔ေသာ္ သံဃာေတြမကပ္ခင္ စားၾက ေသာက္ၾက ၊ သံဃာ၀တ္ထဲက သံဃာ ရည္စူးထားတဲ့ ဆြမ္း ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ေတြကို စားၾက ေသာက္ၾက ျဖစ္လာတဲ့အခါ ေသလည္း ေသရာ အဲ့ဒီ လူေတြ(၁၆၀၀၀) ေလာက္ရိွတယ္
အကုန္လံုး ျပိတၱာေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ ျပိတၱာဆိုတာ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ဒဏ္ခတ္ခံရတယ္ေပါ့။ကံၾကမၼာရဲ႕ ဒဏ္ခတ္မႈေပါ့။ အဲ့ဒါ-၉၂ ကမာၻထက္ကေန
ျပိတၱာျဖစ္ျပီးေတာ့ ျပိတၱာဘ၀ကေန လြတ္တဲ့အခါ လူျဖစ္လိုက္ ဘာျဖစ္လိုက္ေပါ့။
အခအား ေလ်ာ္စြာ ေဟာ့ဒီဘဒၵကမာၻ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ တစ္ခါ ျပိတၱာဘ၀ျပန္ေရာက္ၾကျပန္တယ္။

★ အဲ့ဒီ လူေတြ ျပိတၱာ ျပန္ျဖစ္တယ္။ျပန္ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားဆီ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ မစားရတာလည္း
ၾကာျပီ ဘယ္ေတာ့ ကြ်တ္မလဲဆိုေတာ့ ဘုရားက မင္းတို႔ ငါဘုရားလက္ထက္မွာေတာ့ ရဦးမွာမဟုတ္ဘူး။ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္နဲ႔ ျပိတၱာေတြ ဒီလိုပဲ ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔ေနၾကရတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ လူ႕အသက္ ေလးေသာင္းတမ္းမွာ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားပြင့္တယ္။ ေနာက္အဲ့ဒီလို ဆုတ္ကပ္ တက္ကပ္ ျပီးတဲ့အခါ ေနာက္တစ္ေက်ာ့မွာ သံုးေသာင္းတမ္းမွာ ေကာဏဂမန ျမတ္စြာဘုရားပြင့္တယ္။အဲ သူတို႔က မေသေသးဘူး အသက္ရွည္တယ္။
ဘုရားဆီမွာ သြားျပီးေမးျပန္တယ္ ဘုရားကလည္း ငါ့လက္ထက္မွာ မင္းတို႔မရနိဳင္ေသးဘူး အမွ်ေ၀မဲ့သူမရိွဘူး။ကြ်တ္ဖို႔ မရိွေသးဘူး။ေနာက္ ကႆပဘုရား အသက္ရွစ္ေသာင္တမ္းမွာ ဆုတ္ကပ္ တက္ကပ္ျပီးလို႔ အသက္ ႏွစ္ေသာင္းတမ္းမွာ
ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္တယ္။ ဘုရားဆီ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးေတာ့ ေမးျပန္တယ္။
ဘုရားရွင္ ကလည္း မင္းတို႔ ငါ့လက္ထက္ေတာ့ စားရဦးမွာ မဟုတ္ဘူး
ငါ့ရဲ႕ေနာက္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္လိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီ လက္ထက္က်ရင္ မင္းတို႔ရဲ႕ ေတြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ မန္ေနဂ်ာနဲ႔ ဘ႑ာထိန္းၾကီးတို႔က ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ျပီး အမွ်ေ၀ရင္ေတာ့ မင္းတို႔ကြ်တ္ခ်ိန္တန္ပါျပီလို႔ အဲ့ဒီလိုေျပာတယ္။

★ ေနာက္ေနလိုက္ေရာ အၾကာၾကီး ေဂါတမ ဘုရားပြင့္လာတယ္။ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ၾကြေတာ့ ဗိမၼသာရမင္းၾကီးက ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ လွဴတယ္ ေရစက္ခ်တယ္။သူတို႔ မသိလိုက္ဘူး အမွ်မရလိုက္ဘူး။ ေနာက္၀ိသာခလည္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ လုပ္တယ္
သူတို႔အမွ်မရၾကဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ဗိမၼိသာရမင္းကိုေျပာေတာ့ ဘုရားအမွဴးရိွတဲ့ သံဃာေတြကို ဆြမ္း ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ ခ်ဳိခ်ဥ္ရသာ အျဖာျဖာေတြ ဆက္ကပ္ျပီး
အမွ်ေ၀လိုက္ေတာ့ စားစရာေတြ ရသြားၾကတယ္။ညက်ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေတြက
ေရာက္လာၾကေသးတယ္ အ၀တ္မပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ေလ်ာက္တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက အ၀တ္လွဴရမယ္ဆိုေတာ့ လွဴျပီးအမွ်ေပးလိုက္တာ သူတို႕ေတြ သာဓုေခၚလိုက္ေတာ့ ဒီျပိတၱာေတြဟာ လံုး၀ကြ်တ္တဲ့ အဆင့္ထိ ရသြားတယ္။
ဒါဟာ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္တဲ့သူေတြ သိထားသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရားပြဲဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္းပဲ။တခ်ဳိ႕အရပ္ေတြမွာ ဘုရားေရွ႕မွာ အလွဴခံပံုး ရိွတယ္။
လွဴတဲ့သူေတြကေတာ့ ေရႊသကၤန္းကပ္ရန္ လွ်ပ္စစ္မီးပူေဇာ္ရန္တို႔ ဘာတို႔ေပါ့။ သူေခါင္းစီးနဲ႔သူ႔ေပါ့။ေဂါပကေတြ ဘာလုပ္လဲဆိုရင္ အဲ့ဒီပိုက္ဆံနဲ႔
ပြဲငွားတယ္ လာတဲ့သူေတြက ဘုရားရိွခိုးဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ပြဲျပီးေတာ့ ပြဲခင္းမွာ အမိႈက္ေတြအညစ္အေၾကးေတြ။

★ ဒါတကယ့္အျဖစ္ကိုေျပာတာ။ ဘုရားပြဲျပီးလို႔ စာရင္းရွင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့
ဘယ္လိုရွင္းတုန္းဆိုရင္ ဇာတ္ငွားခက ဘယ္ေလာက္ဘာက ဘယ္ေလာက္နဲ႔
စာရင္းရွင္းလိုက္တာ လိုေငြျပတဲ့အခါ ဘုရားထံက ရရန္အေၾကြးဘယ္ေလာက္ဆိုျပီး ဘုရားအေပၚေတာင္ အေၾကြးတင္လိုက္ေသးတယ္ေနာ္။
တကယ္ေတာ့ ဘုရားပြဲ လုပ္ရင္ ျမတ္စြာဘုရားကို ၀တ္တက္ၾကမယ္။ပန္းေရခ်မ္းပူေဇာ္ရမယ္။ ဗုဒၶႏုႆတိပြားရမယ္။ ပြဲၾကည့္ဖို႔ မလုပ္ရဘူး။ ပြဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး
"ဂါမဏိသံယုတ္" ထဲမွာ "တာလပုဋသုတ္" ထဲမွာ တာလပုဋ ဆိုတာ ဇာတ္ဆရာၾကီးက
ျမတ္စြာဘုရားကို လူထုကိုေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ "ပဟာသ" ဆိုတဲ့ နတ္ျပည္တစ္ခုကိုေရာက္တယ္ဆိုတာ မွန္လားဘုရား ဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက
ဒီေမးခြန္း ငါ့ကိုမေမးနဲ႔တဲ့ ငါမေျဖခ်င္ဘူးတဲ့။ ဘုရားက တစ္ခါ တစ္ခါ သူမ်ားကို ထိခိုက္မယ့္ဟာ
ဆို မေျပာခ်င္ဘူး။ျမတ္စြာဘုရားကို အတင္းေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရားရွင္က "ေအး နဂိုကမွ လူေတြဟာ တဏွာရာဂ မ်ားေနတာ တဏွာ ရာဂမ်ားေအာင္ လုပ္တယ္၊
နဂိုကမွ မုန္းတီးမႈေတြ မ်ားတဲ့လူေတြကို မုန္းတီးမႈရိွလာေအာင္ လုပ္တယ္။
နဂိုကမွ ေတြေ၀မိန္းေမာေအာင္လုပ္မယ္ဆိုျပီးေတာ့ လူေတြကို အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ "ပဟာသ" နတ္ျပည္မဟုတ္ဘူး "ပဟာသ" ငရဲက်တာတဲ့ " အဲ့ဒီလိုေျဖတယ္။သတိထားစရာ ေကာင္းတယ္။

★ ဒါ့ေၾကာင့္တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိတ္သတ္ အေပါင္းတို႔ အခုဘုရားပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္းမွတ္ရမွာပဲ၊ သံဃာပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္လည္း မွတ္ရမွာပဲ။
ကုသိုလ္ပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကုသိုလ္ျပည့္ျပည့္၀၀ရေအာင္ စိတ္ထားတတ္ဖို႔ အင္မတန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ကုသိုလ္ရေအာင္ စိတ္ထားထားတတ္ဖို႔ အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ မွတ္ထားျပီးေတာ့ ကုသိုလ္တရားျဖစ္ပြားေအာင္ သတိၾကီးစြာထားျပီး
ၾကိဳးစားအားထုတ္နိဳင္ၾကပါကုန္ေစသတည္း။

ပါေမကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီး
ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ

(ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ တရားမွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
Video file နာယူရန္ ေအာက္ပါလင့္ကို ႏွိပ္ပါ----
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1013742715498155&id=361144180758015

ဤဓမၼဒါနေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပံ့နိဳင္ျပီး နိဗၺာန္၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစသား။

 ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

 ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစဗ်ာ။

♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Credit: Pay Thoe.

0 comments:

Post a Comment